Änglar - visst finns dom!

Genom mitt arbete som redaktör på en tidning, som görs av tjejer och killar med olika funktionshinder, har jag mött både okända och kända människor. Nu är det inte de stora artisterna eller idrottsstjärnorna som jag beundrar mest. För de som jag verkligen beundrar är de som kämpar för att andra människor och djur ska få det bra. Människor som ser hela människa och hela djuret. Människor som arbetar för att de svaga ska få en röst i vårt samhälle. Men mest av allt beundrar jag de fantastiska reportrarna på tidningen som kämpar för att få en röst i samhället.


Men det finns en person till som platsar på min "idollista". Låt mig få berätta:

Katter har ingen röst i vårt samhälle. Därför måste vi föra deras talan. Jag har alltid trott på änglar och jag är helt övertygad om att de finns, åtminstone om man har besökt Katthemmet Kompis. För där bor en ängel. Och jag lovar, hon är alldeles levande. Jag pratar förstås om Maritha Fernström som driver katthemmet. Maritha har sett alldeles för många misshandlade, sjuka och vanvårdade katter under sitt liv. Medan många blundar för den ensamma och övergivna katten på gatan, som varken har ett hem eller mat för dagen, är Maritha den som viger sitt liv åt dessa oönskade katter. Det har kommit katter till katthemmet som har varit så sjuka att Maritha har bott i katthemmet 24 timmar om dygnet. Allt för att dessa katter ska kunna överleva. Och de har alla överlevt.
Maritha jobbar med katthemmet helt ideelt. Hon får inte en krona betalt för allt sitt arbete. Hon gör sitt jobb med hjärtat, och med själen. Och det märks. Har du besökt Katthemmet Kompis, så vet du. Jag behöver inte säga mera.

Maritha är helt klart djurens ängel. Och jag svär på att det finns hundratals katter i vårt land som tackar Maritha för att hon har räddat deras liv. Maritha är ett livs levande bevis på att änglar finns! Och hon har ett hjärta av guld.



image108
 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej Maritha och Sonny!
Läser ofta om Er på hittekatter! Ni gör ett fantastiskt arbete för alla hemlösa katter.Ni är underbara! Hälsningar från Alexandra

2007-08-12 @ 21:59:54

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback