Thelma, Tyko, Taco och Sisley - Göteborgsfamiljen

För några veckor sedan blev Maritha kontaktad av en kille från Göteborg som hade en kattfamilj hos sig. Jag citerar honom: "I november satt en liten benig underbar katt hona och skrek utanför min dörr, Hon var dyblöt och skakade av kyla och vind. Jag la handdukar och tidningar samt mat och vatten (som frös till is) i en vecka, sedan gick det inte längre, jag tog in henne i värmen. Jag är allergisk och livrädd för katter men kunde inte se henne lida mera. Hon var tillgiven och jag såg i hennes ögon att hon tackade mig, jag viste att hon inte överlevt utan hjälp."

Killen tog hand om honan, trots sin allergi. På våren födde hon fem små ungar. Killen försökte förtvivlat att hitta hem till dem, men utan resultat. Han sista utväg var att kontakta Katthemmet Kompis, som valde att ta emot familjen. Killen satte sig på tåget med hela familjen och efter några timmar var de äntligen framme i Nybro.
Nu söker mamma Sisley och ungarna Tyko, Taco och Thelma egna hem.
Kontakta Maritha för mer info.

image60
Mamma Sisley


image61
Taco


image62
Thelma


image63
Tyko

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh jag skulle vilja ta hand om allihop!

2007-07-23 @ 00:55:43
URL: http://kattenbosses.blogg.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback