Ett mirakel!

Några av er har kanske om Älva tidigare. Så skrev jag om henne den 6 augusti:

"Älva kom till katthemmet alldeles nyligen. Hon är i dåligt skick, mager och dessutom har hon tumörer på magen. Hon ska snart till veterinären, men först ska hon få äta upp sig innan besöket. Detta för att hon lättare ska ska kunna orka med en eventuell operation. Vi vet inte om hennes liv går att rädda, kanske är hon tvungen att ta klivet till Nangijala. Älva är otroligt kelen och älskar uppmärksamhet. Hon måste ha tillhört någon eftersom hon är så tillgiven. Kanske är det någon som har slängt ut henne? Jag ryser vid bara tanken."


Så här skrev jag om henne den 15 augusti:
"Idag har Maritha varit hos veterinären med Älva. Jag har tidigare berättat om denna goa och tillgivna tjej. Hon hittades för någon vecka sedan alldeles mager och i väldigt dåligt skick. Dessutom har hon tumörer på magen. Maritha trodde först att Älva var ungeför två år. Men veterinären trodde att hon var runt tolv-tretton. Det går inte att rädda henne från tumörerna, hon kommer att få somna in den dagen då hon blir dålig. Än så länge är hon pigg och väldigt glad. Hon har dessutom hunnit äta upp sig, vilket är bra.

Tänk om det är så att Älva har tillhört någon? Tänk om hon blev utkastad när hennes knölar på magen upptäcktes? Usch, jag vågar knappt tänka tanken."

I går hälsade jag och min sambo på Maritha och Sonny på katthemmet. Maritha visade stolt upp Älva eftersom hon hade gått upp i vikt. Men de senaste dagarna hade hon ätit väldigt dåligt. Maritha trodde att det berodde på hennes tumörer. Att hennes ork var på väg att ta slut. Maritha sa att hon skulle ringa veterinären och rådfråga om det kanske var dags att låta henne somna in. Sent igår kväll blev Älva sämre. Hon fick feber och var väldigt hängig.
Idag, när Maritha skulle visa sin medarbetare Kristina Älvas knölar på magen, lyfte hon upp henne och där låg två kattungar! Maritha höll på att få en chock! Gamlingen och sjuklingen Älva har alltså blivit mamma. Hon blev dräktig strax innan hon kom till Kompis. Hon är mycket piggare och tar hand om sina ungar på bästa sätt.
Mer information kommer!


image215
Mamma Älva.


Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback