Maritha har blivit kattbiten

När jag ringde till Maritha vid lunch stod hon i en djuraffär. Innan jag hann fråga hur det var, utbrister hon: "Jag har suttit på vårdcentralen hela förmiddagen!"
Men vad gjorde Maritha på vårdcentralen en tisdagsförmiddag? När veterinären Kersti skulle vaccinera Jansson igår hjälpte Maritha henne att hålla honom. Vilket inte var populärt. I alla fall inte enligt Jansson. Han bet henne i handen. Vilket slutade i en olycka.

Idag är det synd om Maritha. Katterna känner djup sorg. Och även Jansson. Han har bett Sonny köpa en ask choklad på ÖB som plåster på såret.

image476
Maritha minuterna innan hon blev kattbiten.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Stackars Maritha! Hoppas att hon snart blir bra i sin tass igen. Våra tänder är inte så snälla mot er människor tror jag.

Skönt att den där Sonny har lagat hålet i rastgården så Fleur blir kvar hos er på Kompis. :)

2008-04-29 @ 22:03:04
URL: http://jelican.blogg.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback