Veckans fråga

Har du matat hemlösa katter någon gång?

Berätta i så fall! :)

Kommentarer
Postat av: Kitty

Ja! Har tagit hand om en söt hemlös katt sen förra våren, om jag inte minns fel. Då var han jätteskygg och man var tvungen att ställa maten långt ute på gräsmattan och gå in igen. Nu får vi klappa honom och han leker massor med våra katter! :)

2008-04-06 @ 10:45:23
URL: http://iamtheparty.blogg.se
Postat av: hanna

Fin blogg :) Hoppas allt är lungt? Ha en trevlig dag!

2008-04-06 @ 10:55:16
URL: http://hannajunland.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

jaa, när jag var liten brukade jag ställa ut mat till katterna som bodde eller vandrade i området.

2008-04-06 @ 10:55:48
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Naken

Nej det har jag inte. Men jag skulle gärna göra det. Vet att jag har rätt så mycket mat här hemma i ett skåp. Skulle jag ha ett par fickor så skulle jag smugla ner mat i dem och sedan kasta ut från balkan. Kanske kommer det nån hungrig kisse och äter upp det då...

2008-04-06 @ 18:37:07
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/
Postat av: Ellen

jodå, ganska mycket ! innan bodde vi i hus och det fanns endel hemlös katter i trakten,, jag satte alltid ut mat till dem så jag hade 3-5 katter som kom dagligen och åt mat... De flesta var otroligt skygga så de sprang så fort jag kom, men till slut kunde jag i alla fall sitta på trappan och titta på dem när de åt nedanför utan att de sprang, men de hade koll på mig hela tiden...

Det var på sommaren jag började mata dem,,, till vintern satte jag och min man en kattlucka in till vårat pannrumoch så satte jag maten där och la lite plädar och en kattlåda, så det blev ett litet hem, hittade dem sovande där ganska ofta,,,

Min man är allergisk så därför kunde vi inte ta in dem, men pannrummet gav dem i alla fall tak över huvudet och skydd och mat under vintern (och sommaren också)

2008-04-06 @ 18:47:46
URL: http://sphynxnoja.blogg.se
Postat av: Suzanne Strömblad

Jag har matat förvildade katter (katter som slängdes ut i skogen och sedan dök upp vid mitt fritidshus)

Jag har sett kullar födas i skogen och katter försvinna, innan jag träffade en människa som kunde hjälpa mig med att finna hem till kisarna.

Inte helt lätt med tanke på att dessa katter inte vågade lita på oss tvåbenta.

Jag lånade en fälla och lyckades fånga in de katter som inte mött sitt öde i skogen. Sex katter fick nya hem och lever som älskade familjemedlemmar i dag. Jag behöver väl inte säga att det första som jag gjorde innan katterna placerades i nya hem var kastrera, vaccinera, öronmärka, vetrinärbesiktiga. Denna händelse gav mig insikt i innebörden av att mata hemlösa katter. Efter detta har jag lovat mig själv att ALDRIG mata katter utan att först kastrera de som finns på platsen. Mata katter är naturligtvis inte fel, men man skall veta innebörden av det.























2008-08-13 @ 13:47:21

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback