Tassi

Vi har fått ett mejl från Tassis matte, Katarina. Så här skriver matte:

Tassi kom till mig sommaren 06 med sina 5 ungar direkt från polisen genom Maritha, som hade dåligt med plats på katthemmet. Så jag blev stödhem för familjen. Kände rätt snabbt att jag gärna ville behålla Tassi, och Maritha sa inte emot... :-)
Ungarna flyttade, Tassi blev mer o mer hemtam o visade sig vara en riktig jägare. T.o.m vesslor fångar hon... Det heter ju "Snabb som en vessla" men Tassi är snabbare tydligen.
Tidigare i sommar kom hon in med en sork som var ca 25 cm lång, inte svansen inräknad o lika bred... Tur att den inte levde iaf...
Och glupsk är hon oxå, även om torrfoder alltid finns tillgängligt så skriker hon alltid efter mjukmat, o sina byten käkar hon upp på 2 röda. Och ändå är hon smal.
Nu i sommar åkte jag iväg i 5 dagar. Kattvakterna var lite oroliga, de hade bara sett Tassi på håll några gånger.
Jag kom hem på onsdagsnatten, först på söndagen behagade fröken o komma hem, antagligen riktigt tjurig för att matte åkt bort så länge.  Veckan efter höll hon ständig koll på mig, pratade o mjauade o skulle ha svar så hon visste var jag var.
Har 3 katter till men de verkade inte ha saknat mig nämnvärt...
 
Det var en av mina kissar, 2 av de andra kommer oxå från katthemmet, den tredje kom gående av sig själv o fick stanna.
 


Söta Tassi

Kommentarer
Postat av: Elin

Min Sessan hemma hos familjen brukar ibland fånga små möss och ta in. Hon dödar dem aldrig utan lekar bara med dem. Hon kommer in och visar dem och blir jättesur och jamar en massa när jag stänger ut henne ur rummet och fångar musen som jag sedan släpper ut (de brukar inte vara skadade - inte se skadade ut i alla fall). Hon är duktig som fångar möss, så lat som hon annars brukar vara ;) Jag blir lite stolt över min lilla Sessan:)

2008-08-16 @ 00:28:23
URL: http://eluaan.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback