Pysseltips från Anna-Karin

Vi fick alldeles nyss ett mail av en tjej som heter Anna-Karin. Hon delar med sig av sina bästa julpysseltips!

Här kommer ett litet tips till alla kattägare som inte kan plocka in en gran i vardagsrummet p.g.a. just våra små vänner. :)
Jag har gjort ett litet substitut som man kan ha på köksbordet e.d. och som är precis lika fint och juligt som en gran (och barrar mindre!). Vad som behövs är:
 
En större kruka (röd om det ska bli juligt).
Granris (plocka där de har fällt lite träd)
Äpplen (svenska röda!)
 
 Eventuellt ett par fina stora kottar, guldspray som man kan förgylla ett par av äpplena med och julgransglitter.
 
God Jul!

/Anna-Karin

Vi vill dock klargöra att julgransglitter kan vara livsfarligt för katter. Det kan bidra till allvarliga skador för mage och tarmar!
Läs mer här! /Jenny




Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

nämen oj! nu känner man sig bra dum som inte kan tänka logiskt! smäll på fingrarna och skämmas ska jag ha!



men jag har sprayat hela krukan full med en keep off-spray som fungerat utmärkt tidigare, plus att glittret ligger så långt ner i det sticksiga granriset att katterna nog inte är så sugna på att försöka riva upp det ändå..

men om de verkar nyfikna trots keep off-spray och sticksigt granbarr tar jag självklart bort glittret!



men tack för varningen!!

Tassar och Kramar

2008-12-08 @ 21:15:55

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback