Livet efter Katthemmet Kompis del 3

Så här gick det för Einstein och Mozart. Matte Helena berättar:

"Första gången jag träffade Einstein var på Kattens Dag i Nybro 2006. För mig var det kärlek från första stund. Det var ju inte tänkt att vi skulle ha fler katter, jag hade ju redan Snuttan och Junior hemma. Men kärleken har ingen lag. Några dagar senare åkte jag till Maritha och hämtade hem Einstein. Väl hemma var Einstein ganska så skygg. Han gömde sig gärna under soffan och höll koll på dom andra katterna. Det tog ganska lång tid innan Einstein fann sig till rätta men sen har det bara flytit på.
 
Mozart fick jag se när jag skulle hämta hem Einstein. Han var en liten svart dunboll, då ca 5 veckor gammal, som tultade runt på golvet tillsammans med sina övriga syskon. Valet av katt i denna kull var inte enkel. Jag har alltid velat ha en röd katt men till slut var det Mozart som stal mitt hjärta. Jag hälsade på Mozart många ggr innan jag äntligen fick ta med han hem. Denna svarta lilla katt bara travade in och satte alla dom andra 3 katterna på pottkanten. Jag har aldrig sett en katt med mer självförtroende än han.
 
I dag finns tyvärr inte Snuttan och Junior kvar i livet men det har samtidigt förändrat Einstein en hel del. Så här i efterhand förstår vi att Snuttan och Junior var väldigt dominanta så när dom gick bort började Einstein helt plötsligt att söka upp oss för att gosa. Snacka om att vi blev lyckliga. Han lägger sig i knäet och spinner och han är den första som möter upp när man kommer hem. Han går även runt och pratar med oss för att tala om var han är.
 
Mozart har blivit en  stor och väldigt vacker pojke. Han älskar att bli borstad och att sitta i knäet och dregla. Tycker han att det gått för lång tid mellan gångerna vi kelar med honom ställer han sig på bakbenen precis som om han säger: nähä du, nu är det faktiskt min tur......
 
I november 2007 blev Einstein och Mozart storebröder till en röd Norsk skogkatt. Så mycket bus som det är här hemma nu är alldeles underbart att vara med om. Katterna blir speciellt glada när Andreas (min man) tar fram 'laserpennan' så att katterna kan springa runt och jag den lilla röda pricken. Dom blir fullständigt 'galna'
 
Dom älskar att sitta i sitt katträd och titta ut genom fönstret på allt som rör sig där ute. Vi har även byggt en kattgård som dom kan vistas i som också givetvis är mycket uppskattat.
 
Så ser det ut hos oss och jag är mycket tacksam över att jag fått förtroendet att ta hand om Einstein och Mozart. Dom förgyller verkligen vår tillvaro."

image382
Snyggingen Einstein.

image383
Ses så söt man kan vara om man heter Mozart... :)

Kommentarer
Postat av: ellen

blir varm i hjärtat när man läser hur bra det gått =D

2008-02-06 @ 21:24:55
URL: http://sphynxnoja.blogg.se
Postat av: Madelene Nattfrost

Oh, vi har haft en katt som liknar Einstein!

2008-02-16 @ 14:28:01
URL: http://www.nattfrost.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback