Tuffare katter

I går var det som vanligt möte på Katthemmet Kompis. När klockan slog tolv satt alla katterna i teverummet och väntade på att Finnegan skulle öppna mötet. Finnegan, som känner sig mer säker in sin roll, började mötet med att fråga hur hans kattvänner mår.
Robinson svarade att han kände sig lugnare i och med att Tyko och Taco hade flyttat.
Alla de andra katterna "applåderade" högt. De höll med Robinson fullständigt. Tyko och Taco var som clowner när de bodde på katthemmet och de andra katterna vågade inte ta för sig. Men nu ska det bli ändring på det.
Finnegan: Jag tycker att vi ska bli tuffare, kompisar! Vi ska inte vara några mesar!
Pengla: Men nu när Tyko och Taco har flyttat kan vi passa på att öva varje gång det kommer en ny kotte och hälsar på.
Shy: Bra Pengla. Det har jag velat säga så länge!
Finnegan: Bra, då jobbar vi på att inte vara mesar något mer.
Isse: Vad är en mes?
Madonna: Det är en fågel.
Isse: Så du menar, Finnegan, att vi är gäng mesar?
Finnegan: I princip ja. Om man bortser från fågelinfluensan.
Garbo: Är det därför som Kersti kommer hit och vaccinerar oss?
Finnegan: Jo, jag tror att hon vaccinerar oss mot fågelinfluensan. Jag har hört att den ska vara farlig.

Mötet avslutades med att samtliga katter bestämde sig för att inte vara mesar. Alla fick skriva under med en röd bläckpenna att de på heder och samvete skulle lova att hålla sitt löfte.

För visst är det mycket coolare att vara katt? ;)

image346
Gäsp. Det är inte alltid så roligt att gå på möte...

image347
Det är ju mycket roligare att titta på teve...




Kommentarer
Postat av: Naken

Finnegan verkar vara en bra ledare för gruppen. Det viktigaste att ta upp på ett möte är att alla mår bra. Det borde absolut människorna ta efter då de har sina tråkiga möten... Om det finns en lista att skriva på att man inte vill vara en mes så skulle jag gärna vilja skriva under den. Mesar är säkert goda men att flyga är ingenting för mig ;) Har försökt att flyga runt här i lägenheten för att komma åt mina leksaker som H&M lagt undan på nått högt ställe. Ibland skulle det alltså vara bra att kunna flyga men jag avstår nog i alla fall. Jag är lat av naturen och att flaxa så där med armarna verkar jobbigt i längden... Ser också helldre på tv =)

2008-01-24 @ 20:07:58
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback