Nyttiga matvanor?

När Kalle och jag besökte Maritha och Sonny för en vecka sen berättade Maritha att de har ändrat sina matvanor.

Maritha:
Vi äter nästan aldrig kakor eller glass längre. Det är bara när ni är här. Och när det kommer folk. Vi äter numera bara grönsaker och kött.
Jag: Men det är ju folk här jämt och ständigt.
Maritha: Ja, men det är när Lotta är här. Och Katarina.
Jag: Men de är ju här tre dagar i veckan.
Maritha: Jaja.
Jag: När jag pratar med dig i telefon tuggar du ofta på kakor.
Maritha: Nä, det har vi lagt av med.

Här kommer dock bildbevisen på att Maritha och Sonny fortfarande äter kakor. Kalle kan bevisa att Sonny köpte fem liter glass förra vecka. Bara för att.



Det är gott med chokladbollar. Fråga Maritha Fernström.


Mmm... Maritha njuter i sommarvärmen.


En hel skål med kakor. Själv åt jag inte en enda kaka. Tack vare min tandläkarräkning.

Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback