Veckans fråga

Veckans fråga!
Om du misstänker att en katt är hemlös, vad skulle du då göra?

Kommentarer
Postat av: Ellen

först skulle jag kolla runt om det fanns någon ägare,, sen kolla om man hittar någon efterlysning på den i tidningen eller på nätet,,, om inte skulle jag börja mata den så att den inte skulle svälta, sen skulle jag se om det fanns någon som kunde ta hand om den,,, bor ju på landet så det finns alltid folk som behöver en katt,,, om inte skulle jag kontakta ett katthem ! ev kontakta katthem samtidigt som man själv börjar leta efter ett hem så man har backupp liksom ! om ett katthem inte kan ta den och ingen bekant kan så skulle jag fortsätta mata den och försöka ordna så den hade någonstans att komma in lite !



Där jag bodde innan fanns det en hemlös, då byggde jag och min man ett katthus i trä med lucka och satte på gården så att den hade någonstans att krypa in om nätterna eller när det blir kallt,,, med vadderad botten,,, den kissen använde det jätte mycket, men det fick komma till en gård sen efter ett tag !

2008-07-20 @ 15:58:01
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/
Postat av: Elin

Om jag bara misstänkte men inte visste skulle jag knacka runt i området där katten strövade omkring och se mig för, så att den verkligen var hemlös. Sen skulle jag åka hem och hämta kattburen och åka och ta med mig katten hem. Sen ringa veterinär och kolla att allt stod bra till. Ringa katthemmet kompis antagligen, eller skriva på msn till dig Jenny och kolla vad jag skulle göra. Om katthemmet inte hade plats för tillfället skulle jag ha katten hemma hos mig. Åtminstone tillfälligt :)

2008-07-20 @ 20:56:54
URL: http://eluaan.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback