Katthemmet Kompis på kattutställning

Idag har vi medverkat på Calmare kattutställning. Vi har inte ställt ut någon av våra katter, däremot har vi sålt hembakade kakor, diverse kattprylar, glaskatter och halsband. Vi har sålt bra och alla pengar kommer såklart att gå till katthemmet. Gun och Lotta hjälpte Maritha under dagen. Maritha var dock trött. "Nu ska jag inte baka en kaka på tio år. Jag har så ont i hela kroppen!"
Maritha har ägnat veckan åt att baka, besöka veterinären och att sköta katthemmet. Det tar på krafterna. Det är tur att snälla Lotta, Katarina och Gun hjälper henne. Och att hon ger order till mig att sköta bloggen. Och ser till att Carola får information till hemsidan. Plus att Sonny är väldigt händig och kan hamra och spika upp ett helt katthem. Det är ungefär så man får ett katthem att gå runt. Ungefär...

1915 kronor fick Katthemmet Kompis in idag! Hoppas på lika bra tur imorgon.




En sån sockertopp!


Mums för alla goda kakor!


Gun, Lotta och Maritha håller ställningarna.



"Kostar varje kaka 25 kronor styck, Maritha?"
"Naj, det förstår du väl? Man får burken på köpet!"


Trevliga glaskatter. Först till kvarn...




Maritha och Lotta pratar med en kund. Men ser inte Maritha ut att vara lite purken på bilden?


Så där ja. När dagen var slut kunde Maritha lämna kattutställningen med ett leende. För dagen blev riktigt lyckad!

Kommentarer
Postat av: Ellen

vad mycket mysiga saker ni ser ut att ha,,, Hoppas på bra försäljning imorgon också =D

2008-06-28 @ 21:26:44
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/
Postat av: Annie

Grattis till ett finfint försäljningsresultat! Lycka till med morgondagen!

2008-06-28 @ 23:41:22
Postat av: Jana

Hej och tack för kommentarerna - genom dem fann jag ju den här mysiga bloggen!



Som svar på frågan om katterna - jag har bara en och det är den svarta på bilderna. Han heter Lewis och är en vanlig "bondkatt" som jag tog hand om när han var 18 månader gammal. I augusti blir han sju år. Den andra katten som jag skrev om, och densamma som fick åka härifrån, är en katt som vi skulle passa i en månad. Hans matte är min sambos syster och katten hade varken träffat oss eller en hund (som vår dobermann) förut. Och det rsulterade i ett himla hallå här hemma! Men nu är han hos sin "morfar" istället.

2008-06-29 @ 01:17:53
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback