Kelly hälsar till sina vänner på katthemmet

Igår träffade jag Kelly, som tidigare bodde på katthemmet. Hon bor nu i Flymen, som ligger ovanför Rödeby, i Blekinge. Kelly älskar att vara ute. Tyvärr har hennes syster Grace försvunnit. Vi vet inte vad som kan ha hänt henne. Men vi håller tummarna för att hon ska komma tillbaka snart igen. Kelly saknar sin syster jättemycket.
När Kelly inte vill kela och mysa med matte och husse tycker hon om att jaga och fånga möss. Det gjorde hon även igår. Hon toterade en stackars ynklig mus i en halvtimme. Husmusen har nu flyttat till Nangijala, tack vare Kelly.


Kelly leker med "sin" mus.


Musjakt.


Den stackars vettskrämda husmusen.


Kelly med matte Cecilia.

Kommentarer
Postat av: Ellen

vad mysigt det verkar ha det =D



visst tycker man lite synd om musen, men det är ju ett naturligt beteende hos katten att fånga möss, jag personligen uppskattade det vlädigt mycket när vi bodde i hus på landet.... Då var jag glad att mina kissar var bra jägare =D

2008-06-10 @ 15:11:33
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback