Maritha och kakrecept

Idag fick jag ett mail från Katarina, som hjälper till i katthemmet på onsdagskvällarna. Rubriken på mailet var "Maritha". Först blev lite osäker, vad ville Katarina mig? Hade hon en hemlis om Maritha? När jag öppnade mailet fick jag se följande:

Katarina och Maritha diskuterade priserna på de olika kakorna till Öppet hus som äger rum på katthemmet den 18 maj. Plötsligt säger Maritha:
Maritha: Din syrra skulle ju baka svärmorsrutor! Undrar vad vi kan ta för dem?
Katarina: Öh? Eh... Maritha vad säger du? Svärmorsrutor?

Maritha menade tydligen kärleksmums. Varken Katarina, katterna eller jag har hört talas om svärmorsrutor. Låter ju faktiskt inte gott heller. Är det någon som har recept på svärmorsrutor där ute, hör av er! Katarinas syrra har lovat att baka dem! :)



Kommentarer
Postat av: g

va fin blogg du har =)

2008-05-04 @ 21:04:02
URL: http://gabbifreak.blogg.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback