Rastgård, pannkakor, städning och sol

En dag hos familjen Fernström kan börja och sluta hur som helst. Man vet med andra ord inte vad som kan hända, för allt kan hända där. Dagen har i alla fall varit väldigt trevlig. Kalle har hjälpt Sonny med rastgården till katterna som bor i karantän. De jobbade jättehårt, våra pojkar.
Cecilia och jag dammsög katthemmet. Och jag skurade deras ugn. Jag hoppas att Maritha blev nöjd.

Vi blev bjudna på pannkakor. Jag kallar i alla fall detta för pannkakor. Maritha säger att det heter plättar. Vad säger ni, är det pannkakor eller plättar? För mig är plättar något smått.

image490
Pannkakor eller plättar?

image491
Mmm... kom och lukta på mina pannkakor, tänker Maritha... ;)

image492
"Pojkarna" arbetar. Fertnström på marken och "Karlsson" på taket. Ett utmärkt team.

image493
Maritha kontrollerar så att Kalle och Sonny sköter sitt jobb.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det där är pannkakor! Precis som du säger, plättar än något smått. Ett plättjärn är ju som en stekpanna, men med 7 eller 9 försänkningar att göra plättar i. Det får du lära Maritha. ;)

2008-05-06 @ 20:40:36
URL: http://jelican.blogg.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback