En hälsning till mamma Maxime

Maxime har fått en hälsning från sin unge, Katta, som nyligen flyttade från katthemmet. Här kan ni läsa historien om familjen "McDonalds". Här finns ännu ett inlägg om familjen.

Hej mamma Maxime! 
 
Nu när jag blivit stora tjejen och flyttat till eget tänkte jag skriva och berätta hur jag har det. Jag har bott i mitt nya hus i snart två veckor nu tillsammans med min matte och husse. I början var jag lite feg och ville inte komma fram från mitt gömställe, men efter ett par dagar hade jag utforskat det mesta av huset och nu känner jag mig ganska modig och rör mig fritt överallt.

Ja, det finns två rum som jag inte kan komma in i för dörrarna är stängda, Husse säger att det är för att han är allergisk och vill ha några rum där det inte är så mycket katthår! Fånigt tycker jag, hur kan man bli sjuk av lilla mig, jag som är så snäll och go? Men husse får som han vill och jag går inte in där inte när de ser i alla fall, hihi, men om de lämnar dörren öppen smiter jag gärna in och kollar läget! I det ena rummet finns en häftig bäddsoffa som har en jättebra låda att gömma sig i när vi leker kurragömma.


I huset finns en trappa och högst upp har jag fått en egen filt och här ligger jag mest hela dagarna och spanar in läget. När husse och matte kommer upp till mig så tycker jag det är mysigt att gosa och jag spinner så högt det
bara går för att visa hur mysigt jag tycker att det är! Ibland när husse eller matte sitter där uppe passar jag på att gå ner och då vill jag gärna ha sällskap in till tvättstugan där jag fått en helt egen matskål. Det är så tråkigt att äta själv så jag tycker om när de stannar och håller mig sällskap. Det är lite otäckt att äta ensam, för vem vet kanske kommer Finnegan och bråkar med mig igen. Matte säger att det inte är någon fara för det finns ingen här som vill bråka med mig, men det tror jag inte på. 
 
På dagarna när matte och husse är på jobbet brukar jag sova, det är rätt skönt för jag är ganska trött då. Jag är ju ett nattdjur och det kostar på att hålla låda hela nätterna. Matte och husse bara sover när jag tycker att det är som bäst att leka. Jag brukar försöka väcka dem runt tre på natten men de kommer inte ut och leker fast jag jamar riktiga tråkmånsar är vad de är. Härom natten var jag så busig att jag gömde undan en hel rullgardin bakom köksbordet som de lämnat i vardagsrummet - tänk vad förvånade de blev och så skoj jag hade åt dem när de stod där och undrade hur rullgardinen kunde flytta sig så lågt!
 
Idag tog matte på mig min sele och vi gick ut tillsammans och hämtade posten, men där var det lite otäckt så jag sprang så fort jag kunde till baksidan av huset i stället och där hittade en häftig rishög med massvis av spännande saker att se. Matte säger att om jag skulle kura ihop mig och gömma mina vita ben skulle jag inte synas alls för jag har så bra kamouflage färger på ryggen, samma som torra löv och jord. Sen när jag lärt mig hitta ordentligt ska jag få gå ut på egen hand och spana in omgivningarna. Jag ska få ett jättefint reflexhalsband att ha på mig så att bilförarna ser mig.

Det finns inte så många bilar här, men då och då kommer det någon och matte säger att det är bäst att ta det säkra före det osäkra. Matte och husse har nästa likadana halsband som jag, fast de sätter sina om armen när de är ute i mörkret, så det är säkert nått som alla måste ha - även jag. 
 
Nu ska jag ta och hjälpa matte att baka lussekatter, de ska hon sälja på Johansfors julmarknad så att det kommer inte pengar till dig mamma och alla andra kompisar på Katthemmet.
 
Kram och Gos,
 
Tass, Katta




Mina goda lussekatter.





 


Kommentarer
Postat av: Fia

Oj så söta små katter:) Skulle gärna ta hem en katt från katthem om jag inte redan hade 2;)

Söta små liv det där!

2008-11-09 @ 21:56:57
URL: http://dagarmedfia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Underbart att Katta har det bra! Visst var det så att hon också blivit ölandskisse? Brorsan Milo (som för övrigt är med mig nu när vi skriver detta och försöker sätta söta tassavtryck på tangentbordet) har blivit hemtam här hos mig i Kåtorp på Öland. Han är hur go som helst! Så Milo hälsar förstås både till syrran Katta och mamma Maxime (och även till Brix och Zeke...och Maritha, Sonny och Jenny förstås).

2008-11-09 @ 22:24:27
Postat av: Ellen

vilken söt kisse =D

2008-11-10 @ 11:03:59
URL: http://sphynxnoja.blogg.se/
Postat av: Carolin

Oh, vad gott med lussekatter!

Första året jag hade katterna och bakade lussekatter gick de båda upp och satte sig på bakduken när bullarna skulle svalna och åt små bitar utav nästan alla lussekatterna. Resten var helt platta. :)

Kul med kissemissar!

2008-11-10 @ 17:22:49
URL: http://ungkvinnas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sorry, blandade ihop det förut. Katta är ju inte på Öland, men skönt att hon har det bra där hon är. Och Milo hälsar förtås också till alla polarna på Kompis.

2008-11-10 @ 22:31:16
Postat av: Sandra

Ohhhh lussekatter...mums...

Än så länge så har jag bara smarrat på Pågens saffransGifflar :) dom duger dom allt...//Sandra

2008-11-11 @ 19:34:56
URL: http://sajjas.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback