Kattpolisen



Länka gärna Kattpolisens hemsida vidare på bloggar och hemsidor!

www.kattpolisen.ifokus.se
 
Kattpolisen är en sajt som ska underlätta för kattägare att hitta sin bortsprungna katt. Den ska även hjälpa katthem/polisen och privata kattupphittare att finna ägare till den upphittade katten.
Problemet med hemlösa katter i Sverige är stort. Det finns över 100 000 hemlösa katter i landet. Många har tidigare haft ett hem och är saknade av sina ägare. Men hur ska man hitta ägaren? Många har fortfarande inte ID-märkt sina katter.
 
Vi sliter för att minska eländet för hemlösa katter. Regeringen vill inte hjälpa till med en lag om ID-märkning. Antalet hemlösa katter stiger för varje år. Ingen har resurser att leta efter kattens ägare samtidigt vet en kattägare ofta inte var och hur man kan leta efter sin katt. Katter som egentligen har en ägare blockerar en plats på katthemmet helt i onödan. En plats som en helt hemlös katt skulle kunna fått istället.
 
Våra förhoppningar är att Kattpolisen.ifokus ska kunna bidra till en smidigare lösning. En kattägare kan lägga in en sökannons under respektive län eller stad. Katthem, Polisen etc. har möjligheter att lägga in annonser med upphittade katter samt söka efter matchande annonser med bortsprungna katter.

Text/Alexandra, Kattpolisen


 

Kommentarer
Postat av: Emma

Ska bli=)

2009-04-02 @ 15:33:59
URL: http://psajk0.blogg.se/
Postat av: Naken

Vilken bra idé med kattpolis. Det ska jag ta och länka till.

Nu har jag den där frågestunden som efterfrågades i min blogg. Jag blev inspirerad av er. Kom gärna in och fråga mig nått. Jag svarar i helgen.

Tass/ Naken

2009-04-02 @ 16:05:55
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej,

hittade hit genom Google:)

Hoppas att tillsammans kan vi hjälper många katter att hitta hem igen!

Tack!

Alexej

2009-04-05 @ 23:47:35
Postat av: Anonym

kan Någon hjälpa mig och hitta min hankatt

han är tegrefärgad och är vitt på bröstet

han sprang bort i Nybro. han finns i Nybro

Någonstans. jag såg honom senast vid passvägen

då sprang han över vägen han är ganska skygg av sig. jag har försökt och lockat honom med mat men då springe han bara i väg. snälla kan Ni hjälpa mig och hitta min katt jag vill att han kommer till rätta

han heter kalle och är tegrefärgad

tel 0481 10481



Niklas Lilja

2009-05-20 @ 12:13:55

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback