Akut! Kan någon hjälpa dessa kattungar?

Innan vi satte upp intagningsstoppet hade vi lovat en kvinna att omplacera några kattungar som hon hittat. Vi har inte fått bilder förrän nu, vilket gjort att vi inte har kunnat lägga ut dem tidigare.

Så här skriver hon:
Kattungarna är 3-4 månader gamla. Ungarna hittades i vår hästhage och fångades in, mamman är "vild" men får mat av en äldre kvinna i närheten. Den svarta ungen är i princip helt tam, fräser lite mot nya saker men är hur gosig som helst mot människor. Den gula är osäker men en riktig knäkatt när man lagt den i knät. Skölpadden och den tvåfärgade grå är det ingen som kommer i närheten av, fortfarande väldigt osäkra och den trefärgade grå får man klappa och lyfta upp.

Kattungarna bor kvar hos upphittaren. Vill du veta mer om dessa kattungar? Kontakta Maritha på telefonnummer; 0706-07 13 90.










Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas ni hittar någon som tar hand om dessa underbara ungar. Hade gärna hjälpt till själv men jobbar fortfarande heltid och hinner ej med både 2 egna katter + kattungar. Lycka till!

2009-08-20 @ 11:29:52
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Elin

Men gud så söta! Skulle gärna ta hand om en men jag vet inte hur länge jag kommer att bo kvar här, med tanke på att det är en studentlägenhet osv och det är ju kanske inte så hyggligt mot katten att flytta. Och så vet jag inte om jag kommer att vara hemma här under nästa sommar.. Hoppas att de hittar jättebra hem! Längtar tills jag har ett permanent hem så att jag kan fixa ett permanent hem åt en kisse! :)

2009-08-29 @ 21:51:59
URL: http://eluaan.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback