Turkisk van

Flera av er har kommenterat inlägget om våra kattungar som är vita med antingen röd eller svart svans. (De har även röda eller svarta fläckar.) Flera har tyckt att det är ovanligt och någon hade inte sett sådan täckning på en katt innan.
Det finns en ras som heter turkisk van. Det som kännetecknar denna ras är att den har färgad svans samt fläckar i pannan. Det finns även de vanar som har fläckar på andra ställen. Detta behöver såklart inte betyda att våra kattungar har denna ras i generna. Men visst är de lite lika i alla fall?

Här, här och här finns lite ögongodis.

Kommentarer
Postat av: Emma

Visst är det lite roligt att gissa om ens katt har lite ras i sig. Pga Pumas färg så har jag alltid förstått att han har abessinier i sig, men det var inte förrän igår då jag kollade i en av mina kattböcker som jag upptäckte att Puma har en del Ocikatt i sig. Det är ju inte den vanligaste rasen. Han har både bandet runt halsen som dem och prickarna de har syns på magen, sen är ju svansen randig. Han är så gullig, min lilla gatukorsning, haha

2009-06-17 @ 20:40:05
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback