Hemligheten bakom Memphis kropp

Jag har för det mesta koll på våra katter trots att jag bara besöker katthemmet sisådär varannan månad. Men häromdagen upptäckte jag en annan, "ny" katt. Min första tanke var att Maritha hade tagit in en hemlös stackare. Men nej, katten på fotot var Memphis, i en helt "annan" kropp. Jag fick gnugga ögonen flera gånger innan jag kunde förstå det. Hemligheten bakom hennes nya "slanka" kropp är den lååånga utevistelsen i samband med branden. Memphis har alltså varken gått på GI-metoden eller varit med i Viktväktarna. Det hårda livet ute satte sina spår på kroppen. Numera är hon normalviktig och veterinären kan inte längre klaga på att hon behöver banta. Eller som Maritha sa: "Tur att de har haft lite hull att ta på, ibland är det inte så tokigt med mulliga katter". Flört

Vi vill dock poängtera att detta inte är en bra med metod för att gå ner i vikt. Att leva utomhus utan mat, i minus grader, i flera veckor är ingen bra lösning. Ät, rör på dig, njut och var glad!  Cool



Före...


Efter...


Kommentarer
Postat av: Rasmus katt

Sån tur att katterna var runda och välnärda under vistelsen ute i kylan! Fotona på Memphis ser faktiskt ut att visa två olika katter. Få se hur länge vackra Memphis kommer att hålla vikten, nu när hon kommit in i värmen igen och fått det bra . . .

2010-04-05 @ 13:27:06
Postat av: Camilla Z Hbg

Ja, tjusig är hon i alla fall :-)!

2010-04-05 @ 16:44:13
Postat av: Theres

Oj vad hon har magrat. Är iaf jätteglad över att hon har hittat tillbaka till ert hem igen. Söt <3


Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback