Höns köpes och tuppar säljes




Maritha har ju även en hel del höns och hon skulle vilja köpa några dvärghöns, ca 2-4 hönor och det gör inget om det är blandras. Tuppen i en av rastgårdarna behöver fler hönor att rå om. Om ni vill sälja ett par hönor till henne kan ni ringa till Lena på 0703-33 14 32 så vidarebefodrar hon det till Maritha.

Jag har ett överskott på ungtuppar eftersom jag har kläckt många omgångar kycklingar i vår. Tupparna behöver nya bra hem där de kan få sin egen hönefamilj. Tupparna är renrasig Svart kopparfärgad maran med benbefjädring. Rasen tillhör en av tre raser som värper de allra mörkast bruna äggen, de kan bli mörkt chokladbruna. Tupparna är riktigt fina och kraftiga, de växer så det knakar och de är tama. Ofta går jag omkring med dem på axeln eller sittandes på armen.

Tupparna är perfekta som avelstuppar men de passar lika bra för dig som vill ha en extra tjusig och stolt tupp i din hönsgård. De finns utanför Bjärnum i norra skåne och tuppen på bilden är född i mars men det finns även yngre tuppar. Vid intresse kan ni läsa mer på min hemsida här eller maila mig direkt på [email protected]

/Carola, webmaster


Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback