Mr Robinson

Lotta har tagit nya bilder på Robinson. De flesta av våra bloggläsare vet att han skadade sina öron i samband med branden. De har dock läkt fint och idag mår han prima igen. Han är fortfarande försiktig av sig och vi stressar honom inte utan låter han få göra framsteg i sin egen takt.

Så här skrev jag om Robinson i samma veva som han kom till Kompis.




Robinson och Tassie spanar efter fåglar i rastgården.


Den sista bilden av Robinson tog jag under mitt senaste besök på Kompis.


Kommentarer
Postat av: Rasmus katt

Vilken vacker katt Robinson är! Så fin han är i pälsen. Och fin svans har han att svepa om sig. Och öronen ser ju riktigt bra ut som tur är. En riktigt härlig myskisse . . .

2010-05-18 @ 21:26:51
Postat av: Annie

Robinson är så vacker! Och de ärrade öronen ger honom bara extra karaktär. Vilken stilig herre!

2010-05-18 @ 21:30:21
Postat av: Camilla Z Hbg

Kan inte annat än att hålla med ovan "skrivare" - vackre Robinson... och så är även Tassie :-)!

2010-05-18 @ 21:48:48
Postat av: Nalle

Tycker jag med.

Ändan sen´jag första gången såg honom.

Han är en riktig läckerbit.

Nalle

2010-05-19 @ 00:01:51
Postat av: Emma.R

Håller med alla ovan. Robinson är så himla stilig, jag föll handlöst för denna fina herre första gånge jag såg honom också. Hade jag kunnat så hade han haft ett hem för länge sen hos mig.

2010-05-19 @ 12:50:32
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Vad skönt att öronen har läkt så bra! Är förvånade över att han inte fått sitt eget hemma för länge sedan. Nosbuff

2010-05-19 @ 20:49:14
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Suzanne

Fina Mr Robinson! Skönt att se att han återhämtat sig så bra. Hoppas han också snart vågar lita på fler människor så han kan få ett alldeles eget hem. Heder dessutom åt Katthemmet Kompis som behåller sina fyrfota gäster så länge det behövs för att de ska kunna hitta en egen familj. Tänk om alla katthem hade den kloka och empatiska inställningen. Att rädda en katt från hemlöshet är inte att avliva den!

2010-05-19 @ 22:08:13

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback