Att imponera på chefen

Det är inte svårt att imponera på Maritha "chefen" Fernström. När jag skulle hälsa på katthemmet igår messade Maritha i torsdags och frågade hur dags jag skulle dyka upp. Jag svarade runt 9.30. "Oj, så tidigt?", svarade hon. Men när jag överraskade henne med att stå utanför dörren redan klockan 8.40 höll hon på att sätta kaffet i halsen. "Är DU uppe så här tidigt? Det var inte illa. Du brukar ju sova vid denna tiden."

Maritha kunde inte smälta att jag, vuxen sen många år tillbaka, var vaken en tidig fredagsmorgon mitt i augusti. Men jag kan samtidigt förstå henne. Sett utifrån Maritha och Sonnys perspektiv motsvarar klockan 8.40 en sen eftermiddag. Deras dag börjar redan klockan 04.00. När jag för några år sen frågade varför hon går upp så tidigt  svarade hon: "Katterna. De ska ha mat. Och kel. Det är för dem jag går upp."

Bilder från mitt besök publiceras under morgondagen.


Frukostrast. Maritha dricker kaffe, pratar med Tordis (från vänster) och blir upprörd när hon ser annonser där kattungar säljs trots att de är under 12 veckor. (Det är lag på att kattungar måste vara minst 12 veckor innan de flyttar från mamman.)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hihi kul att överraska =)=)

2011-08-27 @ 23:14:50
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Pia Puma

Jösses, inte bara chefen som är impad :o


Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback