Att övertala mannen i huset

Det var kärlek vid första ögonkastet när jag träffade Lilleman. Charmig, busig och så smart. Det är svårt att inte tycka om denna lilla man. Jag är förvånad över att varken Lilleman eller hans syskon Mira och Viggo blivit tingade.

Sen i somras har jag önskat mig Lilleman. Men mannen i huset har sagt nej. Vi har ju redan två katter - rödvita dessutom. Men övertalningen fortsätter. Så jag ställer frågan öppet här: Visst vore Lilleman något för oss, Peter?


En rödvit prins.

Foto Emma R

Kommentarer
Postat av: Pia Puma

Givetvis, här har jag märkt att tre st skapar harmoni i min grupp, då räknar jag ju inte in vovven.

Postat av: Peter

Så söt och du vet ju hur mycket jag gillar röda katter. Men har redan två herrar som strider om uppmärksamheten här hemma. Men skaffar vi gård så kan det finnas plats för en till men absolut inte mer. ;)

2011-10-04 @ 21:27:56
Postat av: Jenny/Katthemmet Kompis

Tack, Pia! Som vanligt kloka ord. :) Bara att de ska komma ur mannens mun också. ;)

2011-10-04 @ 21:28:14
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Elin

Klart ni ska ha en till! ;)

2011-10-04 @ 21:29:57
URL: http://eluaan.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Vilken fining! Nosbuff

2011-10-05 @ 05:59:00
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alice

Åh, han ser precis ut som min lillebrorsa Bosse som matte hämtade hem från Södertälje katthem i somras. De ser även ut att vara i ung samma ålder. Jag tror att Lilleman precis som Bosse är precis lika gosig och snäll som han ser ut där han ligger och myser. Klart ni skall ha en liten Lilleman.... :) Vem kan motstå en sån sötnos?

nosbuffar

2011-10-05 @ 14:59:58
Postat av: Nalle

Just nu har vi för många hemma . Men ett tag hade vi 5 st. Det var det perfekta antalet katter Aldrig bråk eller tjafs. Så det är bara till att uppgradera styrkan. Lycka till Jenny.

Nalle

2011-10-06 @ 01:39:03
Postat av: Ann

Tre katter går alldeles utmärkt! Men det är nästan för några, fem är perfekt om man inte bor i lägenhet förstås. Det vet jag för jag har alltid haft flera katter samtidigt. Och jag har hunnit med en del eftersom jag nu är pensionär. Jodå Peter, det blir jättebra med tre .....

2011-10-06 @ 19:08:51
Postat av: Emelie

Röda katter är ju bara sååå vackra!

2011-10-07 @ 17:03:37
URL: http://emmisibirier.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Tack för era kloka råd. Övertalningen fortsätter... ;-) /Jenny

2011-10-08 @ 22:37:02
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback