Full rulle för Lilian och Jeppe

För en kort tid sedan fick katterna Lilian och Jeppe ett nytt hem och matte har mailat oss ett par bilder och berättar hur det fungerar i nya hemmet.

 

Så här berättar matte:

 

I början av juli fick min älskade Felix, en fantastisk kisse från Kompis, somna in eftersom han var väldigt dålig och hade stora problem med sina njurar. Saknaden och tomrummet efter honom var enorm och jag bestämde mig för att ge någon annan katt från Kompis ett eget hem.

 

Min tanke var att det skulle bli en ny vuxen hankatt igen men det blir inte alltid som man tänkt sig. I stället kom jag hem med en nysteriliserad honkatt som heter Lillan (Lilian) för jag kunde inte motstå hennes vackra blågröna ögon och halva, förfrusna öron. Efter några dagar skulle vi åka tillbaka till Kompis för att plocka bort stygnen och Lillan blev överlycklig över att ha "kommit hem" igen. Hon spann hela tiden, till och med när stygnen plockades. Hon hade ju inte hunnit med att vänja sig varken med mig eller sitt nya hem. När vi kom hem igen var hon förtvivlad, hon "grät" och jamade hela tiden så på kvällen ringde jag till Maritha och vi bestämde att jag skulle "låna" Jeppe (Jesper) , en av kattungarna, för att se om Lillan skulle må bättre om hon fick lite sällskap.

 

Morgonen efter hämtade jag den lille grårandiga "odågan" och det blev höjden av lycka för Lillan. Hon tog hand om Jeppe som om han varit hennes egen unge. Naturligtvis kunde jag inte lämna tillbaka denna ljuvliga varelse så numera är jag lycklig matte till två jättehärliga kissar. Jeppe är som sagt en riktig odåga, full av energi och nyfikenheten har inga som helst gränser. Mitt hem är inte längre vad det varit...gardinerna är fulla av hål efter klor, blomkrukorna blir färre för varje dag, i badrummet ser det ut som om det snöat när Jeppe har bearbetat toarullarna och badrumsmattorna har inget ludd kvar. Listan på hyss kan göras hur lång som helst och kreativiteten verkar aldrig ta slut. Lillan däremot är raka motsatsen. Hon är en väldigt lugn och klok kisse och hon får mest ägna sig år att hålla reda på Jeppe. Hon "pratar" mycket och det verkar som att hon förmanar honom hela tiden. Därför har jag gett henne smeknamnet "polisen". Båda kissarna är väldigt snälla och trevliga och jag ser fram emot många fina år tillsammans med mina båda "ulltottar".

 

Hälsningar till alla kompisar på Kompis från Lillan, Jeppe och Ingegerd.

 

Jeppe och Lillan älskar varandra överallt annat.
 
Jeppe roar sig med att ligga i handfatet.

 

 


Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback