En trött arbetsnarkoman på Ölands skördefest

Mellan den 27-30 september pågår en fantastisk skördefest på Öland. Något som svalehultsonen och före detta katthemskatten Sören Fernström flitigt har noterat i sin kalender. Under helgen syns han vid Eriksöres bygata. I över en halvtimme gick vi runt och letade efter skördefestens stora dragplåster, och hittade honom - i ett garage. Tur jag hade mannen i huset med mig som hade ögonen med sig. Och tummen upp för Sörens matte och husse som hade skyltat med affischen "Sören On Tour". Utan den hade vi aldrig hittat honom.
 
Sören jobbade på bra, enligt husse Lasse. Några besökare stannade för att fotografera den svartvita prinsen och passade samtidigt på att fråga Lasse hur de lyckats få en så tålig katt. Lasse svarade att uppfostran har haft en betydande roll för Sörens trevliga bemötande. En annan viktig faktor är att han faktiskt kommer från Katthemmet Kompis... ;-)
 
Sören blir fotograferad av några besökare.
Tummen upp för matte Nalle och husse Lasse som guidade oss vilsna blekingebor rätt.
 
Sören tar en välbehövlig paus. Helt rätt! Finns ingen anledning att arbeta mer än nödvändigt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kjelle Bus

Han är verkligen tålig Sören :)

Svar: Visst är han? :)
Katthemmet Kompis

2012-09-29 @ 23:23:45
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Zebbe

Hej Sören.
Tänk att bara ligga där och ta emot alla ömhetsbetygelser, det kan vara jobbigt jag vet det räcker så gott med dom som finns här.
Jag vill helst att det sker när jag har lust till det.
Det är ju faktiskt så att du gör det för allas vår skull.
Min husse och matte är i alla fall kloka dom tar hand om mig och mina kompisar och ser till att vi inte hamnar i olycka genom att vi får gå i lina och aldrig är ensamma ute.
Tänk om fler som bor i större samhällen tänkte på detta vis.
Många säger att katter är fria djur och ska få gå som dom vill, men jag tycker inte att jag och mina kompisar mår dåligt av att ha någon som bryr sig om oss.
Ha det så gott Sören.
Zebbe.

2012-09-29 @ 23:41:06

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback