Katten Fille filosoferar

Det här är jag Fille!
 
Jag är en herre i mina bästa år, är född 2011, som älskar att vara ute i vår stora rastgård här på katthemmet. Extra glad blir jag när någon har tid att leka med mig, tyvärr blir vissa av mina kompisar här sura på mig när jag vill busa med dem. Lite skoj måste man ju få ha!
 
Jag hörde att nu i helgen så har det visst varit nått som kallas klubbmästerskap i Kalmar. De hade roliga sidoklasser detta år som t ex Mr Macho, den hade jag lätt vunnit om jag vågat vara med på sånt.
Min katthemsmatte säger att vi fick in en hel hög med slantar tack vare detta evenemang, därför vill jag skänka ett stort tack till alla som var med där. TACK!
Fick även veta att katten som knep titeln bästa huskatt var från mitt katthem och heter Lussie. Wow, vad kul alltså. Det stod mellan de två kompiskatterna Lussie och Sören i finalen, tänk vilka höjdare som kommer härifrån. Jag är så stolt över dem.
 
En av katterna som var med där och som är min stora idol var alltså Sören Fernström. Vet ni vad! Jag är faktiskt lite släkt med honom, ngt om halvkusin eller så. Det syns på oss med faktiskt. Ja ni vet när vi var yngre så hade vi bägge en lååååång svans både Sören och jag, men nu som stora vuxna karlakatter så har vi växt i den bättre som ni ser. Vi är nu stora stiliga karlar med pondus!! Tror ni mig inte så får ni väll komma och hälsa på mig så ska jag visa er, för Sören har ni väll sett redan då han åker land och rike runt med sina tvåbeningar.
 
Tänk vad skoj det skulle vara att ha en egen tvåbening som passar upp på en och busar med en samt ger mig godis såklart. Att bo ute på landet där jag kan gå ut och in som jag vill, rastgård går också bra för det har jag ju här. Jag gillar verkligen utelivet liksom, det passar mig bäst. Det är min stora dröm!
 
Så vad sägs om att göra ett besök hos oss, jag väntar förmodligen ute i rastgården, kanske är det just er jag väntar på!! Hör isåfall av er till katthemsmatte innan på mobil 070-607 13 90 (smsa gärna så ringer hon upp)
 
Tass på er allihop!!
//Fille
 
PS: Så här såg jag ut som ung, kolla svansen alltså...
Fille som 1-årig yngling
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker Fille om kompisar? Eller yngre tvåbeningar? 😊

2015-11-11 @ 08:59:30

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback