Vinn boken "Din katts beteende"

Nu har det blivit dags för årets sista tävling. I samarbete med Ica bokförlag lottar vi ut ett exemplar av Susanne Hellman Holmströms bok "Din katts beteende".

Klöser din katt sönder soffan eller kissar den på fel ställen? Kanske försöker den förmedla något, men vad menar den egentligen? I den här boken får du svar på dina frågor om din katts beteende och behov. Den innehåller de ”13 heliga punkterna” som talar om vad din katt behöver göra under dygnets 24 timmar för att må bra och för att du själv ska få ut det mesta av din vän katten.
Ett avsnitt i boken tar upp vanliga frågor och svar på kattproblem som kan uppstå. Här får du också veta varför katten Felix förorenar på den dyra mattan i hallen och varför katten Sonja ger bort sina kattungar till grannarna.

Så gör du för att tävla:
Lämna en kommentar där du berättar vad dina katter önskar sig i julklapp. Glöm inte att ange namn samt e-postadress. Vi lottar sedan en vinnare.

Tävlingen pågår fram till onsdagen den 23 december kl 18.00.
Länka gärna till tävlingen från era bloggar/hemsidor.



Lycka till!






 


 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Min egna katt C.K. önskar sig en djungel av ampelliljor och ett berg renskav :P Min akuthemskatt önskar sig fötter att bita i och förstås ett permanent hem <3



God jul på er allihop!

2009-12-14 @ 18:30:14
Postat av: Sara

Just nu önskar sig högst troligen Lill-Gustav att "brorsan" Gottfrid på rymmen kommer hem igen och Gottfrid sig samma sak - att komma hem till värmen.

Om Gottfrid hinner hem innan tomten kommer, vilket vi såklart håller alla tummar och tassar för, hälsar Gustav att han önskar sig ett lass kattmyntagodisar och en hög köttkartonger han kan lapa saften ur. Samt en årsförbrukning av leksaker till Gottfrid, då de har den trista förmågan att försvinna snabbt.



God Jul!

2009-12-14 @ 18:36:02
Postat av: Heléne Fahlgren

Mina tre katter önskar sej-makrill på tub och nya kattmyntaråttor!

Jag önskar mej ju just denna bok om katters beteende!

Ha en God Jul!

Heléne

2009-12-14 @ 19:42:37
URL: http://optimalprimes.blogg.se/
Postat av: Pia Puma

Thindra tudor och billy har godis högst upp på listan. Det går inte säga ordet godis i det här huset utan att bli attackerad av godisgrisar. Kanske för att matte e en själv men dcet är ju annat godis iof;)

2009-12-14 @ 20:18:12
Postat av: Ulrica A.

Mina tre Pälsklingar önskar att Tomten, vänligen men bestämt, avlägsnar den loppbitna byrackan som husse&matte adopterat. Tomten kan med fördel till en början jaga Loppboet några varv runt huset, för att sedan äta upp dennes mat mitt framför ögonen på den när den är som mest hungrig. Sedan kan Tomten bestialiskt förtära odjurets alla leksaker, för att sedan slå en drill i dennes biabädd.

Om en vänlig tomte uppfyller tre perserkatters högsta önskan, hämnd, så lovar de att inte kräkas på mattes (4:e) nya ryamatta under hela 2010 !

2009-12-14 @ 21:56:40
Postat av: Åsa

Hej hej, till jul så önskar katterna en blötfoderburk var med tonfiskmousse. Men säg inte att de ska få en massa leksaker, extra mat, extra mycket med gos och en tvårig flicka (min systerdotter) som kommer leka med vippor och de ska få leka försiktigt med julsnöre under uppsyn. ;)

Det kommer vara en av deras bästa dag!



God Jul på er alla och skäm bort alla katter lite extra i jul. Glöm inte att ge de hemlösa en julklapp med :)

2009-12-14 @ 21:57:56
Postat av: Josefin

Hittekatten Vide önskar att alla hemlösa katter där ute ska få komma in i ett varmt och kärleksfullt hem. Dessutom önskar han att all ledig golvyta här hemma täcks av mysiga kartonger och prassliga pappåsar. Det är mycket roligare än några leksaker. :)

2009-12-15 @ 00:37:03
Postat av: Katten Sippo

Jag önskar att alla mina kattvänner har ett varmt hem att vara i med snälla människor. Själv önskar jag mig en ask Dentabits och Snuffe önskar sig en ny laserpekare.

2009-12-15 @ 08:05:24
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Hawknest

Arne önskar sig goda glassmöss!

2009-12-15 @ 18:41:57
Postat av: Sophie

Mina katter önskar sig ett stort klösträd. Duchesse önskar sig högar med "mjölkkartongöppningsbitar" (hon älskar att leka med dem men matte slänger alla.) Alfonz önskar sig et par pappkkartonger och pappåsar (han älskar att ligga i dem men även här är matte för mycket pedant och städar bort dem.). Archimedes önskar sig en livstids förbrukning på kattgodis (här är matte snål och tycker sånt är dyrt.) och Lovis önskar bara att husse alltid ska vara tillgänglig för gos och kel. (Dumma husse har ju ett jobb så han är ju bara hemma några timmar innan han ska sova.)

2009-12-16 @ 19:07:01
Postat av: Carita

Hej! Jag vill gärna vara med. Mina katter önskar sig nya leksaksmöss! Dom vi har nu är helt misshandlade, haha :] Går åt leksaksmöss här kan jag säga..

2009-12-17 @ 16:32:39
URL: http://blacklion.blogg.se/
Postat av: Wikki och Nova

Kära Katthemmet Kompis!

Jag önskar inget för egen del, för jag har det redan så bra... Men som f d katthemskatter har Nova och jag har en het och innerlig önskan: Att någon rik och givmild lyckofé svänger sitt trollspö så att "vårt" katthem i Örebro får en alldeles bekymmersfri ekonomi, kan skaffa ett eget hus och ta hand om många fler katter! Det kan gärna få spilla över på alla andra katthem också, som kämpar med att få ihop till veterinärkostnader, kattsand och kattmat... Och drömmen vore att samma kattlyckofé kunde trolla fram en hel massa hem till alla hemlösingar överallt!

Tänk er om det skulle inträffa att svensk katthållning blev så otroligt BRA i hela landet att katthem nästan inte behövdes??! Den bönen ber jag till SkaparKatten varje kväll!

Varmaste TassKramar Wikki & Nova

2009-12-17 @ 19:50:14
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Heidi.Kattbloggen

Mina katter önskar sig ett nytt klätterträd :)

2009-12-17 @ 19:54:56
URL: http://www.kattbloggen.com
Postat av: Annie

Mina katter önskar sig fred på jorden! Samt gärna en kartong och lite presentsnöre att leka med.

2009-12-17 @ 21:09:29
Postat av: Imma

Jag önskar att alla katter vore önskade! Och sedan, om det gick, önskar jag mig en liten vit pälsmus... som abbemissa behöver man ibland få avreagera sig på något som inte lider...



Tass från Imma, abbemissa över klosterkatterna.

2009-12-17 @ 22:25:04
URL: http://blogg.passagen.se/srcarina
Postat av: Caiza

Min katt Ninni önskar sig en Bergan Turbo Track. Gärna många så att man kan bygga en bana genom hela lägenheten! Sedan önskar hon sig godis också.

2009-12-18 @ 08:55:10
Postat av: ELIN GUSTAFSON

Aslan & Findus önskar sig kattmyntegodis. Leksaker har de redan så det räcker. :)



Länkar såklart på katternas egna blogg.



Håller tummarna att jag vinner den fina boken ;)

2009-12-18 @ 13:35:52
URL: http://gosnosarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Sixten önskar sig ett ställe där han kan sova i lugn och ro utan att Puma stör honom. Puma skulle gärna vilja att Gammelhusse planterade ett nytt klätterträd åt honom då han högg ner den gamla eken som Puma älskade att klättra i.



Tass på er allihop/ Puma & Sixten

2009-12-18 @ 15:04:43
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

För egen del önskar vi oss en vattenfontän men det är inte viktigt. Vi önskar att alla katter som är ute får komma in och får ett eget "hemma" Tasskramar till alla katter och tvåbeningar på Kompis

2009-12-18 @ 16:38:32
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: maria winberg

Jag är ganska säker på att min lilla Slumpen önskar sig en massa kokt älgkött och en egen ost i julklapp. Häromdagen åt han upp en ugglas älgkött och ost kan han göra vad som helst för att få.han önskar sig nog också en heldag med bus i papperskasse och en massa gos.

Jag skulle vilja att han önskar sig en stor klätterställning för det är vad jag tänker ge honom:)

Kram Jam o Spinn

2009-12-18 @ 20:40:13
URL: http://www.metrobloggen.se/virrmaja
Postat av: Dessan

Mina katter Peppe och Curre önskar sig helst av allt en bädd som man sätter på elementet :) Kramar

2009-12-18 @ 21:43:23
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Min Simba önskar sig nog en leksaksmus som piper då han har haft "ihjäl" de andra så de kan inte pipa längre = inge roliga ;)

2009-12-18 @ 23:02:23
Postat av: Susanne Cederholm

Mina 3 katter önskar sig grishjärta till jul. Och några myntamöss men matte bara virkar och ger bort till kattinsamlingar.

2009-12-19 @ 07:51:21
Postat av: Emilies Skafferi

Min sambo har lovar katten att han ska bygga en stege upp på bokhyllan från tv-bordet. För hon tycker om att ligga där uppe, men törs inte hoppa upp själv från sin klösbräda. Så det skulle jag tror är vad hon önskar sig i julklapp. Och så räkor förstås;) Haha. Låter som en intressanrt bok detta, så det är väl vad jag önskar mig i julklapp då!

2009-12-19 @ 10:10:33
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Anni

Mina katter önskar sig björkstammar från golv till tak i "tredje rummet" som ska bli deras eget. Även hyllor på väggarna skulle de nog gilla. Hoppas att det går att lösa, hade varit både roligt och vackert!!

2009-12-19 @ 10:46:30
Postat av: Sandra

Min katt önskar sig nog en ny, fin leksak som piper ljudligt.

2009-12-19 @ 13:04:26
Postat av: Linda

man katt maja önskar sig en mysig emementbädd så hon kan ligga och åma sig i värmen heeeela kalla vintern!



ha en fin helg!

2009-12-19 @ 19:35:21
Postat av: ElinArmour

Jag vet inte.

Jag hade tänkt gett boken till min syster som nyligen fick en katt =)

2009-12-20 @ 23:25:18
URL: http://elinarmour.blogg.se/
Postat av: Christina med katterna Oine och Keso

Mina kattungar (12v & 16v.)önskar sig mycket varmt mys på mjuk fleecefilt i ett människoknä med en lugn och behaglig hand som smeker dem under hakan samtidigt som de spinner som motorsågar. Det blir en riktig jul det! God Jul!

2009-12-21 @ 12:17:59
Postat av: Amanda

Mina två katttjejer önskar sig en stoooor mysig bädd där de båda kan få plats att gosa i och deras speciella favvoleksak (dyr och de tar sönder den efter en dag, men vad gör man inte för pälsbollarna?? =) )



De vill också ha en rolig julafton vilket de defenitivt kommer få för min pappa är helt galen i dem och kommer leka med dem hela dagen!

2009-12-21 @ 12:37:00
Postat av: Kajsa

Min katt Clint önskar sig en burk med mumsig sparris och en till hundkompis som man kan terrorisera. Att jävlas med hundar är det bästa som finns!

2009-12-21 @ 14:35:50
Postat av: Jessica

Åh jag vill gärna vara med och tävla! =)Min katt önskar sig en ny mysig bädd att sova i och lite nya roliga leksaker! =)



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/december/vinn-boken-din-katts-beteende.html#comment



Hoppas på tur!

/Jessica

2009-12-23 @ 14:51:03
URL: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/
Postat av: Anette

Mina katter önskar sig en varm bädd och massor av goda smaker av burkmat, det är smaskens tycker dom.

2009-12-23 @ 16:12:52
Postat av: Angel & Rasmus

Min underbara katt Rasmus önskar sig ett stort katträd där han kan klösa med klorna och vila efter alla rusningar i hemmet och samtidigt som han kan hålla koll på vad som händer.

2009-12-23 @ 17:26:07
URL: http://metrobloggen.se/tass

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback