Krigskadade Katta

Katta, som bor hos vår medarbetare Mia, har råkat ut för en olycka. Katta har såklart bott på Kompis.

Matte säger att
Maritha brukar fråga efter historier som händer oss katter som flyttat från Katthemmet, så hon tyckte att jag skulle maila och berätta vilken duktig katt jag är.

En bit bort här på området bor en liten grå katt, jag har försökt prata med honom eller henne, men den är så orförskämd och har inte presenterat sig, den är bara elak och bråkar med mig. Jag försöker skrika att jag bara vill vara kompis men det går inte. Och häromdagen blev den så arg att den bet mig i ansiktet. Jag har försökt berätta för matte och husse att det gjort lite ont och kliat så fasligt, men de har inte förstått mig. Men häromdagen såg matte i alla fall att jag hade en konstig hårtuss i ansiktet och när hon skulle ta bort den kom det massa äckligt grönt slem ut. Matte säger att det heter var och kommer i sår av alla bakterier.

Det var ganska obehagligt när allt var kom ut men samtidigt ganska skönt. Men nu envisas matte med att jag måste in i tortyrkammaren (badrum tror jag att det kallas, men det är ett otäkt rum där jag antigen måste duscha eller tvätta mitt sår) varje kväll för att hon ska kunna klämma ut allt var. Kattdoktorn Satu har gett mig piller också som jag måste äta - penicilin heter det. När matte håller i mig för att tvätta såret gråter jag, för det gör så ont så ont, men jag klöser henne inte jag bara ålar mig lite, sen spinner jag samtigt och mina piller tar jag också utan att bråka. Så visst är jag en dukig katt!?!
 
Tass, Katta


Krigsskadad.


Lika rund och go som mamma Maxime.

Kommentarer
Postat av: eelina

Hej, jag har nyss lagt upp några bilder på min vän Pernilla & hennes häst.

Jag vet inte om bilderna är bra, så jag behöver DIN hjälp!

Ta gärna en titt & säg din åsikt.

Kram, Elina Nilsson

2009-05-01 @ 20:59:48
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Postat av: Carro

Oh vilken söt katt, men den där pricken eller bettet ser verkligen otäckt ut :s

2009-05-01 @ 21:23:28
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Katten Sippo

Du är en riktigt duktig kisse du. När husse försökte bada mig sist så bet jag honom i handen. fniss

Hoppas allt det äckliga försvinner så du blir bra. svanskram

2009-05-02 @ 05:29:31
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Sixten

Ajdå, det var inget roligt bett. Jag hade också ett stort sår på hakan som matte såg för att pälsen var konstig där. Men det läkte perfekt inget var alls. Hon såg bara till att försöka hålla såret pälsfritt så det fick läka och nu är det så gott som borta.

Nu ska bara den sista pälsfläcken växa ut också.

2009-05-03 @ 10:03:45
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback