Yoggi hittades skadad vid vägkanten

Yoggi hittades av en vänlig själ vid en vägkant där han hade blivit påkörd av ett fordon. Veterinären i närheten tog sig an honom, vilket räddade Yoggis liv. Både höften och hans käke hade tagit stryk av smällen. Nu är Yoggi på bättringsvägen och han ser, trots sin skada, positivt på livet.
Ägaren har sökts men utan framgång. Yoggi är cirka tre år och numera är han kastrerad, vaccinerad och ID-märkt. Han är matglad och tycker om när man pratar med honom. En modig och tuff herre som vet vad han vill!

Yoggi är kvar hos veterinären. Vill Du veta mer om honom? Kontakta Maritha på tfn 0706-07 13 90.

   


Matglad.


Kommentarer
Postat av: Katten Sippo

Skönt att höra att Yogi klarade sig. Så värmer det mitt lurviga hjärta och svans när jag hör att det fortfarande finns snälla tvåbeningar som hjälper oss. torkar tår med tassen

2009-05-17 @ 06:50:42
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Linda

hur kan man lämna en liten misse vid vägkanten... jag kokar av ilska när jag hör det.

Samtidigt som jag fylls av värme och glädje över att det finns vänliga människor som tar sig an de små älsklingarna när sånt här inträffar! Mjau!

2009-05-18 @ 11:30:11

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback