Katthemmet Kompis har brunnit ner

Den 1 januari 2010 brann Katthemmet Kompis ner till grunden. Många katter är räddade, några sprang ut i skogen. Vi vet fortfarande inte hur många som omkom i branden. Orsaken till branden är fortfarande oklar.

Vi är tacksamma för allt stöd!

TILL DIG SOM ÄR INTRESSERAD AV ATT KÖPA KATT:
Kontakta Maritha på telefon: 0706-07 13 90. Telefontid är mellan kl 12.00-16.00. Katthemmet är stängt på onsdagar och det gäller även våra telefontider. Alla våra katter hittar ni HÄR! Inga nya kattärenden tas emot.

TILL ER SOM VILL LÄMNA SAKER TILL KATTHEMMET:
Ni som vill lämna in saker är välkomna att göra det mellan kl 12.00-16.00 eller på avtalad tid, till exempel om ni har långt att åka. Detta för att underlätta infångadet av de katter som fortfarande finns runt omkring katthemmet. Vi har märkt att de ofta söker sig fram till huset i skymning och gryning.


SÅ KAN DU HJÄLPA KATTHEMMET KOMPIS:
Har ni möjlighet att skänka kattmat, sand, pengar eller något av följande, så maila mig: [email protected] 

Lista över saker katthemmet behöver

Ni har varit helt otroliga på att skänka saker till katthemmet vilket vi är oerhört tacksamma för. Det gör att det mesta av penninggåvorna som kommer in kan sparas till återuppbyggnaden av det nya katthemmet.

Kattmat
  • Vanlig kattmat (blöt- och torrfoder)
Byggmaterial/bodar
  • Brädor och lister
  • Nät till rastgård
  • Plasttak till rastgård
  • Reglar
  • Stolpar till nätet
  • Spik och skruv
Rengöringsprodukter/städ/förbrukning
  • Handsopborste
    (Borsten ska bestå av gummi, har funnits på Lidl tidigare röd o blå)
  • Plastbackar 20 liter med lock
  • Plastbackar 45-50 liter med lock

Maritha berättar att hon själv kan köpa handsopborsten ovan bara hon kan få tips på var den går att köpa. Tidigare har den funnits hos Lidl men hon kan inte hitta den där mer.

Möbler/vitvaror/inredning

Främst för det återuppbyggda katthemmet. Går utmärkt med begagnat i brukbart skick.

  • Diskbänkar, 1 st Längd: 180 cm
  • Fönster (återkommer om storlek)
  • Hyllor, enkla, t ex liknande Billy på IKEA
  • Kylskåp av mindre modell, 1 st för medicin och kattmat
  • Köksskåp(vägg- och bänkskåp)

Bor du i närheten och har möjlighet att bidra med något av detta, så kontakta Mia, som levererar material, mat m.m. till katthemmet. Maila mig så skickar jag Mias nummer.
Det går också bra att skicka material direkt till oss:

Katthemmet Kompis
Maritha Fernström
N Svalehult 230
382 96 Nybro
[email protected]


GÅVOR:
Vill ni skänka en valfri slant så är vi väldigt tacksamma. Inga pengar är för små eller för stora. PG-konto: 35 74 82-9.

KATTFADDER:
Genom att bli Kattfadder stödjer du vår verksamhet. Blanketten hittar ni HÄR!

AUKTIONER:
Just nu pågår det auktioner på Tradera till förmån för Katthemmet Kompis.
Alla auktioner till förmån för katthemmet hittar ni HÄR!
   

TIPS!
Ett sätt att samla in pengar till Katthemmet Kompis kan göras genom att starta auktioner på Tradera!


VILL DU BESTÄLLA EN KATTBÄDD?
Sofias bäddar:
Bädden kostar 150 kr + frakt och pengarna, utom frakt, går till Katthemmet Kompis. Maila din beställning till: [email protected]
Skriv vilka färger du önskar, så kontaktar Sofia dig om färgerna finns på lager.

   

Mias bäddar:
Bädden kostar 150 kr + frakt och pengarna, utom frakt, går till Katthemmet Kompis. Maila din beställning till "Mison" (Mia) [email protected]   
Bäddarna görs i olika färger, så skriv vilka färger du önskar, så kontaktar "Mison" dig. Hon kan dock inte garantera att alla färger finns på lager.

 


FODERTUNNOR:
Kattmat kan också lämnas till följande butiker där vi har fodertunnor:

Arken
, Nygatan 10, 361 30 Emmaboda
Coop Extra, Stora Nygatan 6, 382 30 Nybro
DjurMagazinet, Norra vägen 2, 382 30 Nybro
Nybro Zoo, Garvare Nybergsg. 2, 382 30 Nybro
Willys, Torget, 382 30 Nybro

Till er som bor på Öland eller omnejd:
Det går bra att lämna mat och material på Skogsbykliniken på Öland.


UPPDATERING: 
Tidigare uppdateringar hittar ni HÄR.


NYA KATTER:
Som ni säkert redan vet fanns det ett antal katter som kom till oss i december och inte hann läggas ut på hemsidan innan katthemmet brann ner. Nu har vi lagt ut katterna på hemsidan så att ni kan se och läsa om dem. Katterna är följande:

Kitten och Nästan
Candelia och Camelia är två kattflickor som har levt ett tufft liv.
Snoddas som vi trodde omkom i branden.


Gåvor:
Ni är helt fantastiska alla som vill hjälpa till att bygga upp Katthemmet Kompis igen. Vi har nu sedan den 1/1 2010 fått in 253 226 kr i brandgåvor sedan den 1/1. Ni är helt fantastiska och vår glädje känner inga gränser. Pengarna kommer verkligen till nytta och i synnerhet som vi nu kan meddela att det finns planer på en återuppbyggnad av katthemmet. Ett stort tack!

 
Till er som har frågor om försäkringen

Vi har uppmärksammat att det finns en del som undrar om försäkringen på katthemmet nu efter branden på nyårsdagen. Vi har pratat med Maritha som berättade följande: Ursprungsbyggnaden (skalet och isolering) på 56 kvm var fullvärdeförsäkrat. Sedan byggde vi till 30 kvm. Pengarna till den byggnaden fick vi från ett arv, och de använde vi till katterna. Allt i katthemmet har vi själva inrett. Dessa 30 kvm var dock inte försäkrade.Vi hoppas nu att detta gav er svar!
Har ni ytterligare frågor kring försäkringen är ni välkomna att kontakta Maritha på tfn: 0706-07 13 90.


Ang. diskussioner om rävslakt på vissa kattforum

Vi har hört och sett att det förekommit diskussioner om rävslakt på katthemmet med anledning av att en räv tog en av våra ungkatter för några dagar sedan. Vi vill förtydliga att INGEN på katthemmet har sagt att räven ska skjutas även om Maritha och Sonny självklart blev ledsna när detta hände. Eftersom katthemmet finns på landet nära skogen är det naturligt att där finns både räv och andra vilda djur och detta är alltså inget nytt för dem.


Förundersökningen läggs ner

Ang. brandutredningen har vi har nu fått veta att förundersökningen läggs ner eftersom det inte finns några misstankar om brott. Fortfarande vet vi dock inte vad som orsakade branden.

Följande katter är räddade:
Petronella
Malin (Hemma från veterinären)
Matti
Rosina (Har fått hem)
Inka (Har fått hem)
Ida (Hemma från veterinären)
Challe (Har fått hem)
Gandalf (Har fått hem)
Silje (Har fått hem)
Svea
Safir
Poppe (Har fått hem)
Sixten
Toola
Marmelad (Har fått hem)
Elvira (Har fått hem)
Stitch
Sigrid
Shy
Tristan
Soffipropp
Lucky
Tassie (Hemma från veterinären.)
Doris
Robinson (Hemma från veterinären)
Puma
Majsan (Har fått hem)
Malte (Har fått hem)
Mira Mix (Har fått hem)
Snoddas (Finns inte på hemsidan)
Mimmi
Jussi (Får vård, men är på bättringsvägen)
Toulouse
My
Samantha
Isse
Pengla
Sickan
Fiffi

Följande katter har Maritha och Sonny sett kring området: 
Fleur
Zeke


Följande katter bor i stödhem:
Nalle
Tussen
Winnie
Tiger (Har fått ett hem)
Alice
Agnes
Sture
Tuva
Iris
Leo
Violetta
Emanuel
Randy
Grålle
Kolis
Måns
Theo

/Jenny,KatthemmetKompis


TACK!
Att responsen från alla er fantastiska människor skulle bli så pass stor kunde vi nog aldrig tänka oss...vi har fått massor av mail av snälla människor som skänker kattmat, sand, kattprylar och alla möjliga kattsaker och annat som behövs samt sätter in några slantar på vårt plusgiro. I nödens stund prövas vännerna heter det ju och nu har det visat sig att Maritha och Sonny verkligen har många vänner i vårt land som är beredda att åka både långt och engagera sig djupt för att hjälpa dem i deras arbete med att ta hand om de katter som klarat sig. Det finns nog inga ord stora nog för att uttrycka den tacksamhet och glädje vi känner mitt i all sorg för allt ni gör där ute för vårt katthem. Vi ska försöka redovisa alla gåvor som kommit in till oss efterhand här på hemsidan och vi tackar alla som gör allt för att hjälpa och stötta oss.

ÖVRIGT
Vi tackar såklart ALLA som länkar till vår blogg och hemsida!






KATTHEMMET KOMPIS I MEDIA:
I fredags besökte TV4 Sydost oss.




 
Mimmi och Safir

 
Sickan samt en av våra fällor.
Foto: Lotta
















Kommentarer
Postat av: Mia

Många tårar rinner nu... blev jättechockad och förstås väldigt ledsen. Tänker på de stackars djuren, men i denna svåra stund får vi tänka på alla katter som fått hem och klarat sig från branden.

2010-01-01 @ 17:37:54
Postat av: Fia, Fredrik, Leo och Isak

Stor klump i magen nu, så oehört tråkigt!

Har mailat Jenny, kanske kan vi hjälpa med något iallafall.

Stor kram till er alla!

2010-01-01 @ 18:02:22
Postat av: Annie

Chock och förtvivlan! Vi är så ledsna! Våra tankar går till katterna och till Maritha och Sonny förstås. Vi ska försöka bidra med hjälp så gott vi kan, kära vänner i Norra Svalehult.

2010-01-01 @ 18:13:03
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Herregud vad hemskt :(

Usch sitter här och känner mig jättechockad. Varför händer något sådant??? Det är inte rättvist....

Styrkekramar till er volontärer och katterna!

2010-01-01 @ 18:19:37
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: malin

hej beklagar det om har hänt er och era djur, detta tog mig oerhört hårt eftersom jag själv älskar katter/djur, läste att ni behöver hjälp med mat, därför har jag lagt ut ett inlägg på min blogg om att folk ska hjälpa er och höra av er till mailen som står här på er blogg, min blogg är ganska välbesökt så jag hoppas att några hör av sig till er, synd att jag inte bor närmare annars hade jag hjälpt er mer, vill ni ej att jag gör så här på min blogg hör av er så tar jag bort det, många kramar till er och katterna http://crazy.myshowroom.se/

2010-01-01 @ 18:21:21
URL: http://crazy.myshowroom.se/
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Ps. precis som Malin så har jag skrivit om detta på min blogg och skrev att folk gärna får hjälpa er med mat och ekonomiska bidrag!!

2010-01-01 @ 18:34:24
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: Sara Katt (Christina Wigren)

Hej!

Usch så sorgligt.

Jag har en egen kattblogg. Jag höll just på med att lägga upp en lista med länkar till katthem och djurskyddsföreningar när jag fick läsa om hur ert katthem eldkärjades.



Tanken med min lilla webbsida är att bl.a. sprida kunskap om behövande katter och vara en länk för dem som söker ett eget husdjur.



Min sida har inte den stora spridning som verkligen skulle hjälpa er, men "många bäckar små". Vill ni så kan jag skriva om branden. Vill ni det? Hör av er till mig, Christina Wigren Hermansson tfn: 070-564 19 73 eller till min e-post adress: [email protected]

Min kattblogg "SaraKatt skriver/Sara Cat writes" är på båda svenska och engelska och når ut till den vida världen, men det är egentligen hjälp från personer inom Sverige som ni behöver.



Jag har tre katter och är gift med en man som inte tillåter mig ta emot fler katter just nu. Tyvärr.

Men har ni akut behov av ett tillfälligt hem, hör av er.



Norrköping den första januari 2010

Med de bästa hälsningar

Christina Wigren Hermansson

2010-01-01 @ 19:07:45
URL: http://sarakatt.blogspot.com
Postat av: Liza

Åh nej, så sorgligt.

Hoppas verkligen att ni kan hitta alla katter som överlevt och att de kan få rum på andra ställen snabbt.

Mina tankar finns hos er Sonny och Maritha.

//Lizas matte

2010-01-01 @ 19:30:06
URL: http://lizasbo.blogspot.com/
Postat av: Kattlivet

Nääää va hemskt! Va ledsen jag blir. Stackars katterna! och Maritha och Sonny m.fl.

Hur gör man om man vill skänka en gåva?

Våra tankar går till er idag!

Stor kram

2010-01-01 @ 19:31:38
URL: http://www.kattlivet.se
Postat av: Henrietta

Det är verkligen en sorgens dag!! Maj, Bernt, Kompis, Labben och Nero hälsar så mycket! Vi tänker på er!

Kram Henrietta & Palle

2010-01-01 @ 19:48:11
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Wikki

Har lagt ut ett stort nödrop på min blogg och hoppas att det finns mer än en peng på insamlingskontot också.



Alla ni andra medKatter, hjälp mig med denna bön:



Stora SkaparKatt, håll din mjuka Tass över alla de Katter och Människor som drabbats av branden denna årets första natt! Ta i Din Famn de som miste livet, och Trösta dem! Låt dem som flytt levande undan elden hitta tillbaka till Tryggheten hos Sonny och Maritha!



Ge Tröst till alla Katthemmet Kompis medarbetare och vänner, och ge dem all hjälp de behöver i denna stund! Spinn för dem som sörjer och var hos dem som ännu lider! I dina Tassar önskar jag dem Frid!



// snyftar din lilla lilla hjälplösa Wikki

2010-01-01 @ 19:59:00
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: eileen

Usch vad hemskt. Sånt där ska inte hända. Jag önskar er lycka till med allt och hoppas att det löser sig på bästa sätt för missarna.

2010-01-01 @ 20:27:44
URL: http://fireclay.blogspot.com
Postat av: Malin

Det gör så ont i mig att läsa detta, kan inte tänka mig in i er situation. Själv kommer jag sprida detta nere i Malmö och omnejd, för ju fler som kan hjälpa till med att skänka en slant, mat eller kattbäddar ju bättre.



Jag kommer själv sätta in en slant, bor för långt borta för att skänka mat.. annars hade jag gjort det direkt.



Vi tänker på er, hör av er om det är ngt ni är i behov av så ska vi försäka lösa det!



Många styrkekramar från oss!



Malin

Ordförande Rädda Katten

2010-01-01 @ 20:30:03
URL: http://raddakatten.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hur kunde det hända?? Gud alla katter! Ska kolla vad jag kan göra!!!

2010-01-01 @ 21:00:31
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vi är så ledsna!



Läste om detta hemska på bloggar, både hos Wikki (finns i er kattbloggslista) och Klosterkatterna (http://blogg.passagen.se/srcarina)



Vi har satt in lite pengar på ert konto och hoppas att det kan bli till någon hjälp.

2010-01-01 @ 21:08:07
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Carro

Men herregud vad hemskt.. usch vad ledsen jag blir.. :(

2010-01-01 @ 21:39:28
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Nu har jag skänkt en slant och mina läsare som har möjlighet kommer också skänka en slant!

2010-01-01 @ 22:05:38
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: Margit

Det finns inga ord som räcker till i en sån här situation och man vill bara gråta... En tusenlapp kommer som ett litet bidrag.

2010-01-01 @ 22:11:05
URL: http://www.katthemmet.nu
Postat av: pip o murre

nämen vid min tass vad är det jag läsertårarna trillar

många jam och kram och stödtassar från oss!!

kram pip och murre med familj.

2010-01-01 @ 22:17:01
URL: http://www.myskatterna.blogspot.com
Postat av: Skat-Ann

Så fruktansvärt. Katastrof. Hoppas katterna kommer till rätta de som ligger i skogen och trycker. De som är skadade måste bli friska. Hur hemskt är det inte med eld när den är på fel ställe. Det hemskaste som kan hända har hänt. Tänker på er coh hoppas ni klarar ut detta.

Skat-Ann

2010-01-01 @ 22:35:01
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Skat-Ann

Så fruktansvärt. Katastrof. Hoppas katterna kommer till rätta de som ligger i skogen och trycker. De som är skadade måste bli friska. Hur hemskt är det inte med eld när den är på fel ställe. Det hemskaste som kan hända har hänt. Tänker på er coh hoppas ni klarar ut detta.

Skat-Ann

2010-01-01 @ 22:35:22
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Tina

Har satt över pengar till kontot och ett nödrop finns numera också på min blogg. Jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa och vi sänder ut våra tankar till alla katter och till er fantastiska volontärer.

2010-01-01 @ 22:50:13
URL: http://kisen.bloggagratis.se
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Nu har jag även mailat aftonbladet och bett dom skriva om er! Jag hoppas verkligen dom gör det för då är det ju många som ser det och skänker pengar!



Kramar igen från Kattfamiljen

2010-01-01 @ 22:51:27
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: Wikki

Eftersom jag bor lite för långt bort för att kunna komma akut med saker har jag ägnat kvällen till att maila till ett 20tal större företag i kattbranschen om hjälp till er! Det är rena tiggarbrevet och det skäms jag inte för - nöden har ingen lag, som bekant! Så även om detta inte genererar nån hjälp just i denna stund så hoppas jag att det ger något lite längre fram efter helgen!

Håller tassarna och ber SkaparKatten ta hand om er i natt!

TassKram Wikki

2010-01-01 @ 23:14:57
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: KattQarina

Så fruktansvärt ledsamt! Sådana här gånger som ord inte räcker till.

Försöker sprida den tragiska nyheten och hoppas att hjälp strömmar in.

Tänker på er alla!!!

2010-01-01 @ 23:28:54
URL: http://kattqarina.blogspot.com
Postat av: Sara Katt (Christina Wigren)

Jag har kopierat ovanstående meddelande på min blogg, både som inlägg och sidoinformation. Jag ska fortsätta att söka platser på Nätet där det här kan nå ut till personer i ert område.

Jag har för närvarnade ingen bil, väldigt lite pengar och två minderåriga barn att ta hand om, så min hjälp är inte så handfast just nu. Tyvärr.

Jag skrev tidigare att jag inte kunde ta emot några katter. Jag menade att det inte gick för mig att adoptera permanent, några nya katter. Men jag har gott om utrymme för en tillfällig härbärge om några katter inte har någon annanstans att bo.

Jag fortsätter med skrivandet så länge.

Stora kramar

Sara Katt

2010-01-01 @ 23:41:56
URL: http://sarakatt.blogspot.com
Postat av: Linda med katterna C.K. och Volker

Men fy så hemskt! Sitter här helt chockad och gråter. Detta måste vara det mest fruktansvärda som kan ske.



Tyvärr har jag ont om pengar, men jag ska se om jag kan få ihop en liten slant till er iaf.



Jag tänker på er och alla katter som omkom. Det gör ont i mig att tänka på denna tragedi!



Hur kommer det ordna sig med en ny byggnad där ni kan husera? Kommer ni få ut någon försäkring som täcker köp av ny byggnad eller kommer ni behöva ekonomisk hjälp med det?



Jag lägger ut en vädjan om hjälp i min blogg, hoppas någon läser det och kan hjälpa er!



Katterna och ni tvåbenta finns i mina tankar!

2010-01-02 @ 00:28:10
URL: http://trehundrasjuttiofem.blogg.se/akuthem
Postat av: Maria

Lovar att sätta in en liten slant på måndag många bäckar små.... hoppas jag att det blir...

2010-01-02 @ 00:56:14
URL: http://metrobloggen.se/kattloppan
Postat av: Katten Sippo

Fy så fruktansvärt. Det måste vara en hemsk mardröm. Jag och husse är alldeles chockade. Vi skriver också ett nödrop på vår blogg.

2010-01-02 @ 08:22:14
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Suzanne

Jag har mailat alla volontärer på Stockholms Katthem om den tragedi ni drabbats av. Dessutom har jag länkat nyheten i föreningens välbesökta gästbok, så förhoppningsvis är det fler än Margit (se tidigare inlägg) och jag som redan fört över bidrag till er. Jag vet att en annan volontär är i startgroparna för insamling av såväl pengar som foder att skicka till er.



Hoppas ni finner styrka att starta om från början. Behovet av katthem för våra mest skyddslösa fyrbenta vänner är gigantiskt.

2010-01-02 @ 09:34:49
Postat av: malin

Har uppdaterat min blogg idag och även tagit med infon om tradera auktionerna vilken bra ide, jag har redan fått några som jag vet om att skänka pengar så att uppmärksamma detta i våra bloggar kan nog bidra litegrann i allafall, kämpa på !!! nu ska jag in och buda på auktionen http://crazy.myshowroom.se/ mvh malin

2010-01-02 @ 10:19:39
URL: http://crazy.myshowroom.se/
Postat av: Marie

Jag gråter med er och tänker på er. Bidrag kommer...

Kramar

Marie Mats Willy Philip och fyrfotingarna Hasse och Tage

2010-01-02 @ 10:26:30
URL: http://.www.kompis-kort-by-mi.blogspot.com
Postat av: Pia Puma

Man blir alldeles tårögd av alla som sluter upp och vill hjälpa. Sånt värmer i en stund som detta.

2010-01-02 @ 10:33:00
Postat av: Cristina Ahlström

Jag lidet med er & våra fyrfotade vänner! Jag hoppas och tror att ni löser detta åxå!!!!! Jag kommer att donera en liten peng för att "dra mitt strå till stacken" på ert uppgivna konto. Önskar er alla all lycka i världen! Ni gör ett kanonjobb!

/Kramar från Cristina Ahlström

2010-01-02 @ 10:49:44
Postat av: Simone med familj

Vi fäller alla en tår! Simone sörjer sina gamla kompisar:(

2010-01-02 @ 11:27:00
Postat av: Lena Hjalmar o Titusen

Våra tankar är hos er och katterna,kan jag hjälpa till med något är det bara att maila mig.Jag har 2 friska händer som inte är rädda att ta i mednågot,Många tankar till er alla från LENA

2010-01-02 @ 11:27:37
Postat av: Molly & Grabbarna

Så fruktansvärt tragiskt! Är chockad,gråter och tänker på er och vilken svår chock och sorg ni befinner er i. Vi sätter in en slant till er och skriver om det ofattbara på vår blogg.



Kramar Karin

2010-01-02 @ 12:46:02
URL: http://mollyochgrabbarna.blogspot.com/
Postat av: Per i Hässelby Stockholm

Bidrag på väg.

2010-01-02 @ 15:07:16
Postat av: Charlie & Sotanas mattar

Vi är otroligt chockade och väldigt ledsna över vad som har hänt. Vi tänker på er och alla de små söta liven.

Vi har lämnat mat vid Coop och ska skänka pengar som i alla fall en liten hjälp.

All styrka, omtanke och värme

/Charlie, Sotana, Maria & Birgitta I Madesjö.

2010-01-02 @ 15:17:00
Postat av: Musses matte

Så ofattbart tragiskt! Jag tänker på er och alla kissarna, kattälskare som jag är. Jag har lämnat kattmat på Coop (lådan är snart full) och ska sätta in en slant på ert konto. Man blir gråtfärdig när man ser det otroliga stöd som andra människor ger på alla sätt! Tillsammans är vi starka...

Kram från Therese i Kalmar

2010-01-02 @ 16:00:59
Postat av: Jessica

Det är så hemskt och ofattbart! I sådana här lägen vill man ha väldigt mycket pengar så man kan ge så mycket som möjligt. Men vi är många som vill stötta och hjälpa, många bäckar små, snart har vi gjort en stor å!

2010-01-02 @ 16:22:49
Postat av: Kristian Fjällèn

Var på katthemmet idag med en klump i halsen och lämnade en kasse fylld med mat till katterna som finns kvar,,,

Kan inte mer än tänka på Sonny och Maritha nu.

Hemskt detta....

2010-01-02 @ 17:11:04
Postat av: Maria

Det är så hemskt det ni har råkat ut för. Ord räcker inte till sådana här gånger. Hoppas att ni alla får styrka nog att bygga upp ert katthem igen. Ni behövs!

/Maria och katterna Sabrina o Tore i Stockholm



2010-01-02 @ 17:12:17
Postat av: Marie

Det här var verkligen helt oerhört tråkigt och sorgligt att höra. Så fruktansvärt hemskt!



Jag har satt in ett litet bidrag på kontot jag också. Jag hoppas att det kan vara till någon hjälp. Och så hoppas och håller jag verkligen tummarna för att allting går bra och ordnar sig nu med alla katter som är kvar, och att de katter som försvunnit snabbt kommer tillrätta igen.



/Marie med Skumpa

2010-01-02 @ 17:49:52
Postat av: Wikki

Men vem ger mat till Maritha och Sonny och alla er andra som jobbar? Av erfarenhet vet jag att chock och sorg ofta gör att man glömmer sig själv, både att äta och dricka!?? Finns det någon som bor i grannskapet som kan åka dit med en smörgåstårta, köttgryta eller färdiga mackor?

TassKram Wikkis Stora matte

2010-01-02 @ 18:17:52
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Lisa

Så fruktansvärt det som hänt! Vi tänker på er, Sonny, Maritha, alla medhjälparna och katterna.

Ska se vad vi kan göra för att hjälpa er och jag ska även skriva om detta i min blogg så kanske lite fler bidrag kan trilla in till er.

Kramar till er alla!

Hälsningar från Lisa & Johan med katterna Emil och Lill, på Öland.

2010-01-02 @ 19:00:26
URL: http://numos.blogspot.com/
Postat av: Annica, Johan, Gargamel och Loke

Våra tankar är hos er! Vi har lämnat mat vid Coop och Willys och budar på auktion på Tradera!

2010-01-02 @ 19:39:00
Postat av: Lill

Har lagt mat på coop i nybro. Tänker på er och katterna.

2010-01-02 @ 19:45:39
Postat av: Lina

Stackars katterna!

Det som skrämmer mig mest är nog att det kan ha varit en sån där sjuk katt hatare som tänt eld på katthemmet. Om så är fallet, kan jag gladeligen tända eld på den idioten åt er.



Jag sätter in en liten slant till er och katterna.

2010-01-02 @ 20:01:00
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: kattson

Jobbar själv ideellt på ett katthem och tror jag, åtminstone delvis kan förstår era känslor nu. Har satt in en slant på ert konto. Tyvärr är ni för långt borta rent geografiskt för att jag ska kunna hjälpa till mer praktiskt. I alla fall måste jag be er alla att, för överlevande katters skull försöka fortsätta med er verksamhet. Det är fruktansvärt det som hänt, men man måste gå vidare för de katters skull som fortfarande lever och behöver er hjälp. De är många.

2010-01-02 @ 21:13:02
Postat av: Sara Katt (Christina Wigren)

Hej igen!

Det finns intresse från kattälskare i utlandet att kanske skänka ett penningbidrag till ert arbete. Vilket sätt är bäst. Det vore synd om bank avgifter äter pengarna som ni ska använda till utgifter.

Jag ak ta kontakt med kattbloggare med större vana vid välgörenhet just för katthem i USA. Man kan nämligen dra av på skattedeklarationen de penningsummorna som man skänker till välgörenhet.

Återkommer med mer information.

Jag har skyltat med Wikkis miniaffisch om branden på fyra hemsidor. Tyvärr är inte alla dessa så välbesökta. Men jag skriver till svenska kollegor, d.v.s. konsthantverkare som har webbsidor för att sprida information.

Vänligen

Christina Wigren Hermansson

(Sara Katt och Anna från Annas Adornments, Tinas smycken samt Glada smycken/Happy Jewellery)

http://sarakatt.blogspot.com

http://annasadornments.blogspot.com/

http://christinassmycken.blogspot.com/

http://tinassmycken.blogspot.com/

http://tinassmycken

2010-01-02 @ 22:24:36
URL: http://sarakatt.blogspot.com
Postat av: Mia (medarbetare på Kompis)

Hej! Jag har varit ute på Katthemmet idag med bilen full av mat som alla ni där ute varit så snälla och delat med er av. Jobbet att försöka hitta en dräglig tillvaro för de överlevande katterna pågår för fullt, och vi hoppas på att så många som möjligt av de katter som sprang till skogs ska leta sig tillbaka och kunna sättas i säkerhet inne i värmen. Men mycket arbete kvarstår ännu, och behovet av hjälp är fortfarnde stort på många sätt och vis, och det kommer att dröja veckor innan vi vet vilka katter som överlevt eller inte.

2010-01-02 @ 22:31:51
Postat av: Greger Gustafsson

Lägger bud på auktionerna på tradera. Ska åka förbi och lägga något i fodertunnorna också så fort jag hinner.



/Greger

2010-01-02 @ 23:37:56
URL: http://www.coppan.se
Postat av: Kina Keller

Kära ni på "KOMPIS"!

Det fattas ord för att ens KUNNA skriva om den tragik som drabbat kattorna...och er.



Jag vill tacka er alla för det arbete ni gjort och gör för att hjälpa hemlösa kattor och andra omhändertagna djur!



Nu sprider jag information om ert katthem och ert PG-nummer och uppmanar alla jag kan om att ALLA PENGAR BEHÖVS!



Facebook är en bra kanal sådana här gånger!

Där har jag lagt in länk hit och en vädjan om att Facebook-vänner må hjälpa er!

Mängder med goda tankar till er från oss.

/Kina och de 4-fota vännerna som bor här.

2010-01-03 @ 01:54:44
Postat av: Karin, Emil med Linn o Frank

Vilken fruktansvärd nyhet! Vi tänker på alla katter som brann inne (tidningarna skriver ca 25 st) och alla de katter som förlorade sitt enda hem.



Vi hoppas att det kommer att ordna sig för er alla, både katter och tvåbeningar, och vilken "tur i oturen" (patetiskt uttryck i detta sammanhang) att inte också Marithas och Sonnys hus brann upp! Förhoppningsvis har ni kraft kvar att börja om på nytt så småningom!



Vi har satt in pengar på ert PG-konto som hjälp till ny uppbyggnad av katthem eller annat som behövs. Våra katter kommer också att skicka ett paket med leksaker och mediciner! Tyvärr bor vi för långt bort för mer hjälp, men som tur är verkar många i området lämna in mat på de ställen som finns.



Gud och Skaparkatten vare med er alla!

MVH Karin o Emil med katterna Linn o Frank

2010-01-03 @ 03:52:55
Postat av: Mickiz

Fy *** lider med katterna och er! Inte hört de förens nu, och imorgon köer jag extra mycket mat och skänker!

2010-01-03 @ 09:08:21
Postat av: Fia

Å så skönt att så många ändå är i säkerhet! Hoppas att de som varit synliga också vågar låta sig fångas in snart, det är ju kallt ute!

Håller tummarna!

2010-01-03 @ 10:55:04
Postat av: Lena

Det är med stor sorg vi tagit del av den fruktansvärda tragedin som drabbat Katthemmet Kompis. Ett av Sveriges bästa katthem. Alla tankar går till Maritha & Sonny och andra aktiva vid katthemmet i denna svåra stund. Jag vet att det är många som på olika sätt vill vara med och stödja er. Det är en stor tröst mitt i bedrövelsen. Ett så fint Katthem behövs i Sverige där katters nöd är så oerhört stor.



Lena/Hittekatter iFokus

2010-01-03 @ 10:59:26
URL: http://www.hittekatter.ifokus.se
Postat av: AminaStars

Det är så oerhört tragiskt detta som hänt! Jag har skrivit om detta i min blogg. Stackars katter och stackars alla er volontärer. Vad var det som hände att det började brinna? hoppas det inte var sabotage! Jag ska bidra med pengar och sätter in det på ert konto.

Ha det så bra ni kan nu och hoppas att ni kan bygga upp ett nytt katthem. Ni gör ett superjobb och ni behövs verkligen!!!

Styrkekramar från

AminaStar´s

/Katarina, Mariina och Ragdollen Amina/.

2010-01-03 @ 12:48:31
URL: http://www.aminastars.bloggplatsen.se
Postat av: Dui och Deco

Det är så fruktansvärt att det inte finns ord. Vi har lagt ut Wikkis banner på vår blogg och satt in pengar på ert konto. Styrkekramar

2010-01-03 @ 14:43:21
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Annmi

Mitt ♥ brister & jag gråter :( Håller tassar & hjälpt!

2010-01-03 @ 16:04:19
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Azola

Lider med både er och kissarna!

Har satt in ett litet bidrag via pg som kommer till er imorgon.

Har er sida på facebook så fler ser vad som hänt.

Tack för att ni finns till för våra små vänner!!!!♥

Ann / Nyköping

2010-01-03 @ 16:06:36
Postat av: Miriam

Jag är så ledsen för er skull, det gör verkligen ont att läsa. Jag har gjort mitt bästa och bett andra bloggare att lägga upp information och uppmana alla att hjälpa till. Har även skickat info till blogg.se så förhoppningsvis läggs det upp på startsida. Även jag har bidragit en slant till er och jag tänker på er.

Många Kramar Miriam

2010-01-03 @ 16:09:03
URL: http://annamiriamfranzen.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh herregud! Får en jättestor klump i halsen och tårarna rinner nerför kinderna. Så fruktansvärt. Bor för långt bort för att hjälpa er fysiskt. Sätter in ett litet bidrag. Tänker på er!!

Kram

2010-01-03 @ 16:41:28
Postat av: Karin

Jag känner verkligen med er nu i den här svåra tiden. Arbetar själv som volontär på ett katthem och vet hur engagerad man blir. Jag tycker att alla som jobbar med att ta hand om de överlevande katterna är fantastiska människor! Jag och min pojkvän har också skrivit på facebook och uppmanar alla som kan att göra sitt bästa för att hjälpa till. Hoppas att ni orkar fortsätta med er verksamhet för den är så viktig och ni gör det så bra. Ett bidrag finns insatt till er och ni finns alla i våra tankar!

2010-01-03 @ 18:05:05
Postat av: Ayla och Missys familj

Såg detta först idag. Tankarna går till er och hur det måste kännas.

Barnen i familjen har tusen frågor om bla varför. Vi känner mer uppskattning över att vi fick 2 katter som passar oss och de trivs i vår familj. Kan knappt förstå hur stor er sorg men att förlora det käraste man har finns nog inga ord som beskriver.

Kommer förbi i veckan med lite till både 4benta och 2benta.

Många Kramar från Ayla och Missys familj i Läckeby.

2010-01-03 @ 19:18:57
Postat av: Linda

Jag har lite mat och prylar (textilier, leksaker, borste)som Suzanne (se tidigare kommentar) kommer ta med till er på tisdag. Om jag hinner imorgon ska jag åka och handla lite kattgodis och några bäddar att skicka med också.



Varma kramar!

2010-01-03 @ 21:03:56
URL: http://trehundrasjuttiofem.blogg.se/akuthem
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Mitt i allt elände: så skönt att några katter har kunnat fångats in och att andra synats till. Hoppas att dessa snart kan tas om hand också. Vi bor för långt bort för att kunna göra något rent praktiskt men har kunnat sätta in lite mer pengar åt er. Vi önskar bara att vi hade hundrafallt mer att skänka!

2010-01-03 @ 22:36:37
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Vimsan

Följer er från wikkis blogg och tycker att det är hemskt!Imorgon är det vardag och då får vi alla hjälpas åt att tigga lite grejer åt er. Jag önskar att ni kan få massor av hjälp av alla som bor i närheten och att det kommer att hamna en massa mat och slantar hos er. Ska be Wikki hjälpa mig med stödbannern.

Kram Jam o Spinn

2010-01-04 @ 00:22:35
URL: http://www.metrobloggen.se/virrmaja
Postat av: Emelie, Miss Emmi's

Nej, vad hemskt! Nu måste jag genast skriva på bloggen och uppmana alla att skänka pengar!

2010-01-04 @ 01:36:02
URL: http://emmisibirier.bloggagratis.se
Postat av: Monica/Djurhjälpen

Våra tankar är hos er i denna svåra och jobbiga tid.

Det är sånt här man fasar för hela tiden, när man jobbar på ett katthem.

Hoppas de bortsprugna katterna snart är inne i värmen.

Det kommer lite hjälp ifrån oss oxå snart.

2010-01-04 @ 16:23:54
Postat av: Lina

Jag har bidragit med det lilla jag hade kvar på kontot, önskar det vore mer.



har skrivit ett inlägg i min blogg och hoppas många med mig gör samma sak, det är ett bra sätt att nå ut till folk.



http://linerulla.blogg.se/2010/january/ingen-kan-gora-allt-men-alla-kan-gora-nat.html



Tänker på er och alla era katter ♥

2010-01-04 @ 16:44:54
URL: http://linerulla.blogg.se/
Postat av: Solise, Vilda o Gosan

Lider med er och katterna! En slant är på väg till er.



Betjänten Björn

2010-01-04 @ 17:23:59
Postat av: Dan Drakenholt

Tänker på detta varje dag och blir påmind om det grymma varje gång jag kelar med någon av våra 7 underbara katter. Till er alla som kan hjølpa, bidra inte bara med era tankar och er värme för hur krasst och cyniskt det än kan vara så det som Conny och Marita nu behöver är saker, utrustning och ekonomiskt stöd. Det får aldrig bara bli vid en tanke för det är NU det GÄLLER. Hur liten summa man än kan undvara, gör det och gör det nu.



Bästa hälsningar från Trelleborg och



Dan & Mats

samt katterna



Snövit Snövitsson

Gustaf Mustaf

Smille Milla

Samme Mamme

Mojjan Bujjan

Sigge Migge

samt lilla kisen

Svante Mante

2010-01-04 @ 22:02:54
Postat av: Skona djur och människor från fyrverkerier

Vi ändrade på gruppens sida och lade ut länkar i lördags. Hoppas verkligen att det går bra för er!

2450 medlemmar

Hälsningar

Kjell Olsson

Postat av: sjubarnsmamma

Mitt hjärta det gråter för de hemlösa katterna. Har bloggat om det o jag hoppas fler gör det så budskapet kommer ut.



Stor kram

Postat av: Nalle

Har lagt in några av mina smycken under Katthemmet Kompis på Tradera.

Mer hjälp kommer direkt i form av massor av lakan och handdukar som står färdigpackade här hemma.



Tårögda kramar



Nalle

2010-01-05 @ 14:08:48
URL: http://www.freewebs.com/pawsnwhiskers/
Postat av: Tess

Jag hoppas att jag kunnat hjälpa er på så sätt att jag länkat er från min blogg...så jag hoppas att det sprider sig och att ni får den hjälp ni behöver. Lider med er...stackars katter...usch o fy. Man undrar hur detta kunde hända. =(

Jag ska gå igenom lakan m.m. här hemma..behövs det fortfarande eller har ni fått in tillräckligt?



Stora kramar

2010-01-05 @ 15:24:07
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: annette

tyvärr gick våra sista pengar till egna vaccinationer,men en peng kommer lite senare.

2010-01-05 @ 15:40:11
URL: http://www.myskatterna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag har inte mycket att ge men bidrar med en liten summa pengar i alla fall. Hoppas det kan hjälpa er!



Hoppas ni kommer på fötter igen snart!

2010-01-05 @ 15:46:50
Postat av: Paula

2010-01-05 @ 18:21:47
Postat av: Sandra

Fy vad hemskt sånt får inte hända :)

Jag ska absolut skänka en slant och skriva om det på min blogg så fler blir uppmärksammade, ni gör ett toppenjobb och jag hoppas att allting kommer lösa sig till det bästa

//Sandra

2010-01-05 @ 20:22:03
URL: http://isoptera.blogg.se/
Postat av: Erika

Hejsan!



2004 var jag hos Kompis och hämtade hem min underbara hårboll Lillen. Han fanns i ett stödhem och hette då Mandus. Hoppas att alla katter klarar sig!



/Erika o Lillen som springer lyckliga på ängarna vid Västkusten

2010-01-05 @ 20:27:40
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: bitte

Tragiskt när sånt här händer..Man blir helt chockad och tårarna bara rinner.Men tänk vad många som bryr sej och försöker hjälpa till på olika sätt.Det finns otroligt många kattälskare i detta land ifrån norr till söder.Och att vi är många som uppskattar alla Er som tar hand om dessa hemlösa missar på alla olika katthem.Ni är underbara!!! .

2010-01-05 @ 21:24:53
Postat av: Skat-Ann

Önskar jag kunde göra mer än att bidraga med pengar. Ska kolla under morgondagen, jag vet att jag har ett gäng leksaker som ligger som ingen är intresserad av.

Tänker på alla som jobbar med detta och hoppas att de orkar ta sig igenom och starta om "på nytt" häller klorna för de som fortfarande saknas och hoppas de hittar hem.

Hoppas verkligen att branden inte var anlagd!! av någon sjuk idiot (ursäkta uttrycket)!

/Kramisssss Skat-Ann

2010-01-05 @ 21:35:40
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: hanna

Läste om tragedin via Fotbollsfruns blogg. Fy va det gjorde ont i mitt katthjärta. Har satt en liten slat åt er och missarna, och även skrivit en rad om detta på min blogg. Önskar er all lycka!!

2010-01-05 @ 21:53:18
URL: http://hannet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Köpte så mkt kattmat jag hade råd med o la vid coop,och ska tänka på er varje gång jag handlar nu-kram

2010-01-06 @ 13:17:42
Postat av: Suzanne

Stor eloge för det fantastiska arbete Maritha, Sonny, Mia, Jenny och alla andra lagt ned! Katterna som kommit tillbaka verkar så oerhört harmoniska trots det trauma de upplevt. Nu håller vi tassarna för att de katter ni sett spår av kommer fram och vid någorlunda god vigör....



Nu fortsätter vi andra att stödja genom regelbunda små gåvor, eller hur?!?!?

2010-01-06 @ 14:16:54
Postat av: Jenny/Katthemmet Kompis

Hjälp oss att bygga upp Katthemmet Kompis igen! Ditt bidrag är viktigt! /Jenny

2010-01-06 @ 15:12:57
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Lusse & Krusse

Fruktansvärt! Vi lider med er. Gåva e. brand just insatt på ert Pg.



Mjau från Lusse & Krusse (polare på distans med Solise, Vilda o Gosan)



Birgitta i Malmköping

2010-01-06 @ 20:21:33
Postat av: Christer

Vi är så ledsna och förtvivlade här. Vi håller på att samla ihop en del till er här. Skönt att ni fortsätter också, de små liven behöver er och vi är så glada att ni finns. varm tass från (Dixie Tiffany och kaninen Agnes) och oss i Vetlanda

2010-01-06 @ 21:25:17
Postat av: Malin

Så fruktansvärt det som har hänt, vi tänker på er! Har lagt upp en extrasida på hemsidan om detta, hoppas att på så sätt kunna bidra med hjälp.

Nospussar från Malin och huskattsgänget

2010-01-07 @ 03:34:32
URL: http://www.malinskatter.dinstudio.se
Postat av: liza

Bor inte i närheten, men puffade för att folk ska hjälpa till via bloggen. Har själv hittekatter från katthem, så jag vet hur viktiga ni är.

2010-01-07 @ 11:38:17
URL: http://0taxidermy0.blogspot.com/
Postat av: Monica/Djurhjälpen

Blir så innerligt glad och lättad över att läsa att den ena katten efter den andra visar sig ha överlevt branden. Ber till högre makter om att alla saknade kommer tillrätta och att de överlever. Ni är beundransvärda allihopa, som klarar av denna jobbiga tid.

Tänker på er hela tiden.

Många kramar till er.

2010-01-07 @ 11:48:13
Postat av: Sandra med katten Svante

Ett paket ifrån Norrland kommer efter helgen, Svante har rensat lite bland leksakerna.

Har även skickat ett mail till bloggaren Foki, och bett henne uppmärksamma er.

2010-01-07 @ 14:14:09
URL: http://sandraromby.blogspot.com/
Postat av: Annmi

Tassar in & Kramar Om

Ni finns i mina tankar & mitt ♥ allesammans!

2010-01-07 @ 15:22:49
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Marie

Tack snälla för att ni låter oss följa med vad som händer på katthemmet nu efter branden. Vilka katter som dyker upp o s v. Blir så glad för varje litet tecken på att ytterligare katter är vid liv.

Kramen

Marie

2010-01-07 @ 18:37:40
URL: http://kompis-kort-by-mi.blogspot.com
Postat av: aidi.

Allting lät vettigt tills jag kom till virkonet. Vad sjutton ska ni med virkon till på ett kattHEM?



Aja, hoppas fler katter hittar tillbaka!

2010-01-07 @ 21:40:01
URL: http://aidilutt.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Vilken är din favorit film?

2010-01-07 @ 22:20:54
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Pia Puma

aidi; virkon är ju ett desinfektionsmedel och används av många katthem men även hästägare, djurstall, djurkliniker m.m

Virkon är effektivt mot virus och hos katter har vi ju parvoviruset (kattpest)

Vid kattkarantän m.m är det bästa medlet att rengöra alla saker i just virkon då det dödar smittan eller möjlig smitta.

2010-01-07 @ 22:27:27
Postat av: florentina

söt blogg :)

2010-01-07 @ 22:29:29
URL: http://florraya.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Hej

Jo läste inlägget synd har brunit upp. Tycker en då inte fel fråga har favorit film är.

2010-01-07 @ 22:48:21
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Nalle o hennes gubbe förståss

Ett jätte MJAUUU för Robinson, Ida och Jussi.



Vi fotsätter att hålla 4 tummar och 16:on tassar för er.



Nalle o Lasse

2010-01-07 @ 23:20:02
Postat av: iLcH

Hejsan!



Jag vill bara säga att jag lider med er efter det som hänt.



Jag har därför tillägnat auktioner åt er, och hoppas att jag skall få ihop nått åt er.



Ni kan läsa mer här: http://damptantdeluxe.blogg.se/2010/january/katthemmet-kompis.html



Tänker på er!

2010-01-08 @ 00:28:08
URL: http://damptantdeluxe.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt att se att ni får ett sådant stöd från alla håll i denna stund. Har lagt upp info och bilder på facebook och andra communities och hoppas att fler gör detsamma.

2010-01-08 @ 14:50:46
Postat av: Mia

Jenny Forsberg: Snälla, visa lite respekt för vårt sorgearbete. Att fråga oss just nu om vilken vår favoritfilm är, hör verkligen inte hemma här just nu.

2010-01-08 @ 21:34:16
Postat av: Anonym

Syn att ni bara tackar det "kända" bloggarna som skriver om ert katthem.



Det finns många som kämpar för att hjälpa er!



Kämpa på

Kramar

Sofia



2010-01-09 @ 17:05:02
URL: http://mittdjurliv.blogspot.com
Postat av: Tessan

Verkligen förbannat tråkigt. Jag ska göra det jag kan för att hjälpa er, men får jag lov att ta bild&någon text och ha i min blogg?

2010-01-10 @ 10:00:12
URL: http://varframtid.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Är säker på att alla som tar upp branden och har banners på sina sidor uppskattas, de "kända" bloggarna läses ju av flera och når därmed ut till fler. Viktigast är att vi alla gör det just vi kan. Vi glädjs åt de katter som kommit in och håller tassarna för att det blir fler. tasskram

2010-01-10 @ 12:29:50
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Pia Puma

Tessan; jag tror inte de har något emot det. Alla banners är ju till för att spridas;)

2010-01-10 @ 14:17:23
Postat av: Jenny/Katthemmet Kompis

Tack, Dui och Deco!

2010-01-10 @ 16:06:44
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Marie

Det som hänt är tragiskt. Det gör ont i hjärtat att tänka på alla katterna. Jag hoppas att fler dyker upp. Tur att vädret har blivit mildare för de eventuella katter som lyckades ta sig ut och fortfarande finns ute.



2010-01-12 @ 14:33:14
Postat av: Fia

Blir så glad för varje kisse som fångas in i tryggheten igen :-)

2010-01-21 @ 15:40:13
Postat av: Malin

Tycker om det du skrev! Underhållande att se en del bra saker och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

Postat av: Therese

Tycker mycket om det du skrivit! Kul att se lite prima saker och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)

2010-11-29 @ 12:07:35
URL: http://jade.se/reseguide/bangkok

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback