Välkommen till Katthemmet Kompis!

På denna blogg hittar du Katthemmet Kompis som finns i Nybro, i hjärtat av Småland. Maritha och Sonny heter de som driver katthemmet, helt ideelt. De öppnade katthemmet eftersom det finns så många misskötta, övergivna och utslängda katter som är i desperat behov av hjälp med att omplaceras. Katten har tyvärr alltför låg status i vårt samhälle och kan de hjälpa några katter är det värt mycket. (Källa: Katthemmet Kompis)
Jag som kommer att skriva här heter Jenny, och jag lärde känna Maritha och Sonny för ungefär två år sedan, då jag köpte min katt Blixten från katthemmet. Jag blev väldigt fascinerad av deras arbete och har sedan dess hjälpt och stöttat dem med olika saker. På deras blogg kommer ni att få läsa om deras arbete, om katterna och om de katter som kommer in och får nya hem.
På deras hemsida finner du mer information. www.katthemmetkompis.se



image1
Tiffany hittades ute, ensam, dräktig och väldigt mager. Hon
togs omhand av Katthemmet Kompis. Kvar på katthemmet
finns hon och hennes dotter Gerbera. Hennes andra ungar,
Nosen och Sally, har fått egna hem.


Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback