Älva har blivit en ängel

Idag har vår älskade Älva lämnat oss. Vi vet inte hur gammal hon blev, men enligt veterinären var hon över tolv år. Och hon var sjuk. Älva hade cancer. Trots det klarade hon av att föda två små kattungar som fick namnen Hope och Faith.
Här kan ni läsa tidigare blogginlägg om Älva:

Så här skrev jag om Älva när hon precis hade kommit till katthemmet.

Läs vad veterinären sa om hennes första veterinärbesök.

När vi upptäckte att Älva hade fött två kattungar.

Vem kunde lämna Älva åt sitt öde? Hur kan man vara så känslokall?
Jag skrev i ett tidigare blogginlägg att älvor inte kan dö. Och jag tror fortfarande att det är sant. För Älva är inte död. Hon lever vidare som en vacker ängel i katthimlen. Och hon är friskare och lyckligare än någonsin.

Ikväll ska hon berätta för sina ungar, Hope och Faith, att hon har blivit en ängel.

Tack vare Maritha fick Älva leva sina sista sex månder som en lycklig och älskad katt. Och hon lever vidare genom Hope och Faith.

Vi ses i Nangijala, Älva. Glöm inte att hälsa Kompis från oss. Vi älskar dig. /Maritha, Sonny, Jenny och alla dina kattvänner på Katthemmet Kompis.

image376
Älva är nu en vacker ängel i katthimlen.

image377
Första gången jag såg Älva visste jag att det namnet passade henne utmärkt. För visst är det väl så, att älvor inte kan dö?

image378
Älvas unge, Faith.

image379
Hope.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Nu börjar jag gråta ! :´(

Avskyr när små kissar måste dö !
Tanken på att någon skulle slängt ut henne gör mig så otroligt förbannad och ledsen ! MEn det är en liten tröst att hon fick det bra hos er den sista tiden !

massa kramar på er !

2008-02-05 @ 22:20:32
URL: http://sphynxnoja.blogg.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback