Kopian bantar

Bloggen har varit "död" de senaste dagarna. Ni får skylla på mig. Jag har jobbat mycket med tidningen, dessutom har det inte hänt så mycket på Katthemmet Kompis. Men nu har det vänt. Den första nyheten är att Marithas katt, Kopian, går på diet. Han är för fet och behöver tänka på figuren.

Maritha:
Han får bara lite burkmat nu. Sedan äter han bara torrfoder. Han får ingen mat vid bordet.
Jag: Ojdå, men äter han inte upp de andra katternas blötmat?
Maritha: Nä, jag ställer blötmaten på bänken i köket, så får de andra katterna äta där.
Jag: Men då hoppar väl Kopian upp dit?
Maritha: Naj, det kan han inte. Han är för fet.

image543
En rund och go Kopian.


Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback