Bönan gör framsteg

Pälsbollen Bönan gör framsteg. Hon har lärt sig att öppna kattluckan trots att den är låst från insidan. Smart katt! Eftersom Bönan är innekatt har Sonny kommit på en genial lösning för att hon inte ska smita ut. Han har skärmat av dörren, men samtidigt lyckats pricka in så att de andra katterna kan gå ut. Bönan har nämligen inte lärt sig att hoppa upp på bänken i köket. Det är så de andra katterna kan ta sig in och ut. (Genom att hoppa upp på bänken i köket och sedan skutta ut i hallen.)

Bönan har även lärt sig att gå i koppel. Och hon älskar det! Maritha och Bönan promenerar varje dag och hon är mer som en hund än en katt.

Går ni med era katter i koppel?




Maritha och Bönan.

Kommentarer
Postat av: zaida

nej vad söt katt.

2009-08-11 @ 14:12:34
URL: http://zaida.devote.se/
Postat av: Annika

Jag går med koppel med min katt, han vet att när han får den dumma selen på sig så betyder det att han får komma ut och då är det okej med selen:)



kram kram

2009-08-11 @ 15:35:33
URL: http://mybeautifulworld.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilket charmtroll, häftig bild på henne när hon sitter och stirrar in i kameran. Jag fick äntligen en bra bild på min katt Sixten när han poserar på räcket, får se till att lägga ut dem i helgen. Sixten brukar annars springa iväg när jag kommer med kameran.

2009-08-12 @ 09:21:52
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Wikki

Men så klart att jag går ut med mina människor i koppel. Annars är det ju ingen ordning på dem! Ja jag brukar ta matte i mitt koppel och Nova kopplar husse. Husse är inte så rask, han har så ont i ryggen, så Nova låter honom bara gå runt till baksidan av huset och smyga i buskarna lite. Jag patrullerar större områden, motionerar matte ordentligt. De behöver den här träningen båda två. Jag har blivit väldigt känd i mitt bostadsområde för att jag har bra koppeldisciplin på mina tvåbeningar!

TassKram Wikki

2009-08-12 @ 22:31:01
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback