Fyra år har gått...

Vi har fått ett mail från Fleurs syster, Cassandra. Hennes matte Malin berättar:

Det var nu fyra år sedan vi hämtade våran lilla katt hos er. I början var hon mycket skygg och låg under våran säng, vi  försökte locka ut henne med lite skinka och det fungerade bra. Hon var mycket reserverad och vi fick bara klappa henne om hon hade fått lite mat eller en bit godis. Efter att tiden gick så började hon lita på oss mer och mer. Plötsligt en dag hoppade hon upp i mitt knä, men låg endast där en kort stund. Jag blev så lycklig då. Sen blev stunderna hon låg i knät längre och längre och jag fick börja borsta hennes päls, villket hon älskar idag. En gång blev hon väldigt sjuk bara kräktes och var jättedålig, vi åkte direkt med henne in till veterinären, där hon undersöktes och röntgades. Hon fick vara kvar över natten, det var den längsta natten i mitt liv. Dagen efter var hon piggare och jag åkte och hämtade henne. De visste inte vad det var, men sen har hon varit bra.
 
Idag är hon så kelig och har blivit en riktig knä katt, så fort man kommer hem springer hon och möter en i dörren och när man ligger i soffan så ska hon alltid vara i knät. Hon sover hos mig om natten. Hennes favorit leksak är en boll som hon fick med från katthemmet och den har hon fortfarande, när hon har lekt färdigt med den brukar hon lägga den i min säng. Jag tror att hon gör det för att visa sin uppskattning, då jag läst att de brukar fånga möss åt sina ägare. Hon är alltid i samma rum som oss om jag reser mig och går iväg så är hon alltid en meter bakom.

    

Kommentarer
Postat av: amanda

fin design :)

2009-02-06 @ 15:37:51
URL: http://ammizz.blogg.se/
Postat av: Katten Sippo

Åh sån fin historia. Lyckans kisse.

-Sippo

2009-02-06 @ 19:28:42
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Emelie

Åh, jag blir så rörd när jag läser såna här berättelser! Vilka härliga djurvänner det finns här i världen!

2009-05-08 @ 12:07:51
URL: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback