Tävla om Katter för kiddies

Vill du lära dig mer och katter? Ylva Stockelberg har skrivit Katter för kiddies som handlar om Nadja som ska skriva en bok om katter. Till sin hjälp har hon Ebbe som skriver frågor om katter som Nadja sedan besvarar.

Boken tar bland annat upp dessa frågor:
* När kan man ta kattungen från sin mamma?
* Hur sköter man en katt?
* Vad äter katter?
* Hur ser man när katten är sjuk?

Jag tycker att boken är lättläst vilket gör att de flesta läsare kan ta den till sig. Detta är en bok som kan användas i undervisningsform, både i förskolan och skolan.

Vi lottar ut ett exemplar av Katter för kiddies. Vill du ha chans att vinna boken? Skriv en kommentar där du berättar vad du ska köpa till din katt i julklapp.

Länka gärna till tävlingen från din blogg.

Jag lottar sedan en vinnare. Tävlingen pågår fram till den 15 december kl 18.00.

Lycka till!

 


Kommentarer
Postat av: Wikki

Blogginlägg om det kommer i morgon bitti! Men jag har redan boken, så lotta den till någon annan! NosPuss Wikki

2010-12-05 @ 23:06:47
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Marielouise

Jag "äger" egentligen ingen katt, utan hos oss bor en akuthemskisse som heter Julius. Vi har klickat så, Julius och jag, att min julklapp till honom nog kommer att bli ett permanent hem. Här hos oss!



Julius fångades in i närheten av ett dödsbo. Den snälla gamla damen brukade mata honom, men när hon gick bort fanns det ingen som tog hand om den stackars frusna, hungriga kissen. Då gjorde vi det. Med hjälp av djurskyddet i Karlstad har han fått veterinärvård, hullet är tillbaka, pälsen blänker och öronen är skabbfria.

2010-12-06 @ 09:43:09
Postat av: Tess

Vi har två katter och de har redan fått en julkalender med något mumsigt för varje dag fram till 24:e december. På julafton kommer de få en råtta som man kan dra upp med ett snöre så den vibrerar. De hade en sådan tidigare som var deras favorit. Yatzy brukade till och med hålla i råttan och dra upp den själv genom att dra med munnen. Men så gick den sönder... Snöret fastnade i "uteläge". Ska bli så kul att se deras miner när de får en ny som fungerar igen :-)

2010-12-06 @ 14:56:19
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Keiju

Min utekatt Skrutt, kommer få en varm filt och lite extra god blötmat, visserligen har hon redan en filt extra men det skadar inte ;)

2010-12-06 @ 20:22:31
Postat av: Ulla

Mitt lilla barnbarn har två små gulliga katter. Lika klart som barn och barnbarn skall ha julklappar får katterna, både torrfoder kattgodis och lite annat smått och gott.

Hoppas mitt barnbarn har tur att vinna boken.

2010-12-07 @ 22:47:18
Postat av: Max & Måns

Då husse skämmer bort oss allt han kan blir det svårt att komma på något.

Men han har aldrig givit oss vitfisk, så det funderar han på att köpa.

2010-12-11 @ 07:38:52
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Pia Puma

Egentligen så har väl mina redan fått sin julklapp. Deras tunnel var ju på sista versen så de fick en ny men vem vet det kanske blir så att mina missar får en vovve i julklapp om vi bestämmer oss för att behålla lilla vanvårdade Cindy;)

2010-12-11 @ 11:52:50

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback