Vi har satt färg på katthemmet

Oj, vilken varm dag det har varit! Kalle, Pia och jag målade brädor i kokande värme i flera timmar. Maritha, som tyvärr var krasslig, tog det lugnt i skuggan. (Vilket hon gjorde helt rätt i.) Trots att vi målade så länge hann vi inte göra klart hälften av brädorna. Men Sonny verkade ändå nöjd med vår insats, vilket kändes skönt.
Som så många andra gånger var det ett trevligt besök på Kompis med god mat och glatt sällskap. I morgon kommer fler bilder från katthemmet, nu väntar sängen!

PS! Imorgon får ni inte missa herr och fru Fernströms outfit! Jag lovar, Maritha har skapat en ny modetrend... eller två!


Tack och lov är det inte ofta som jag är med på bild!




Målarkungen Kalle. (Ska inte förknippas med arbetarKalle.)






Dagens resultat.


Katarina och Maritha tar en fikapaus.


Kalle och Maritha inviger de nya solstolarna.


Mellanmål. En kall öl och äpple. Det är livet på en pinne!


Kommentarer
Postat av: Pia Puma

Stort tack för en underbar dag med kanonväder på köpet. Tror vi alla sov gott inatt, jag vet i alla fall att det var fler än jag som sloknade snabbt;)

Kram på er.

2010-07-08 @ 10:44:02
Postat av: Inkan o Ligan

Fint det blir.

Kram Inkan o Ligan

2010-07-08 @ 11:19:19
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Svar: Det beror helt och hållet på vad man ätit under dagen. Ibland kan en frukt räcka, men ibland kanske det passar bättre med en äggmacka.

Det jag tycker du skall tänka på är att inte äta för mycket snabba kolhydrater innan du skall sova. Yoghurt med lite bär och hackade nötter är bra, eller ägg :)

2010-07-08 @ 12:18:28
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Dui och Deco

Vad ni jobbar på! Fortsätt kämpa, vi tycker det går framåt med stormsteg! Nosbuff

2010-07-08 @ 21:11:03
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: camilla

Hej Jenny. Ni arbetade på som bara den när jag var inne hos katterna. Ni hade fullt upp när jag åkte jag vinkade. Ville bara säga att de var super trevligt att träffa er 3.

kramar Camilla

2010-07-13 @ 23:05:14
URL: http://www.wildecherrys.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback