Madam Alba af Katthemmet kompis

Nu är det dags för en presentation av mig Madam Alba!
 
Ni får ursäkta att det har dröjt lite för jag har inte riktigt vågat skriva eller vetat vad jag ska skriva men nu gör jag ett försök. Som Sixten nämnde i sitt inlägg så presenteras här vi som är av lite skyggare karaktär. Vi som kanske behöver den där lilla extra tiden och omtänksamheten för att känna oss tillfreds med våra nya människor. Men vi tror och hoppas på att det finns någon även för oss därute någonstans.
 
 
Mitt namn är alltså Alba eller Madam Alba som jag gärna vill bli kallad för jag är en fin dam. Jag är en stilig blåsköldpadda som ni kan se på bilderna. Bilderna är tagna olika år då jag varit på katthemmet ett bra tag. Jag kom till katthemmet tillsammans med mina ungar en gång i tiden, de har alla fått fina hem nu och de hoppas självklart att deras kära mor också ska få det nån dag.
 
 
Jag tillhör som sagt den där skaran katter som inte helt litar på människor. Under mina år på katthemmet så har det blivit bättre, speciellt tack vare lite godismutor. Men det är inte vilket godis som helst som funkar, nä då fnyser jag bara och går min väg. Dock vet jag inte riktigt vilket godis som jag gillar för stunden, som fin dam så måste man ju kunna ändra sig. Har du nått som jag tycker ser läckert ut så nosar jag gärna på dina fingrar, kanske att jag vågar ännu mer om du har tålamod med mig.
 
 
Som ni ser så gör jag mig väldigt bra på bild, precis som en fin dam ska. Även om jag kallas skygg så är jag faktiskt enligt mig själv en tuff dam som inte bara springer så fort nån kommer, nejdå jag ligger lugnt kvar tills jag spanat av situationen för att se om det krävs flykt eller om jag lugnt kan ligga kvar och mysa i någon bädd.
Mig kan man hitta både inne i någon av katthemmets otaliga bäddar eller ute i rastgården på någon hylla där jag har koll på läget. Så jag trivs alltså både ute och inne, men jag är inte säker på om jag måste ha utemöjligheter, det är ju skönast att ligga inne och mysa helt klart.
 
 
Vad mer kan ni vilja veta om mig då? Katthemsmatte Maritha kan säkert svara på det mesta, hon känner ju oss katter ut och in, hon är en underbar människa.
Den människa jag söker måste ha tid och tålamod att få mig att känna mig helt trygg och hemmastadd, kanske någon som är hemma mycket och inte har några läskiga barn som jagar en för det klarar jag nog inte.
Så summa sumarum, jag vill ha ett lugnt hem med en människa som alltid finns där för mig. 
 
Låter det som en dröm, eller finns du därute nånstans??
Hör då gärna av dig till katthemmet, jag väntar tålmodigt som den fina dam jag är.
 
Tass, Tass// Madam Alba
 
 
 
 

Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback