Tiffany har fått ett eget hem!

Världens vackraste Tiffany har nu fått ett eget hem.

Jag minns så väl den där dagen då jag träffade Tiffany för första gången. Jag och min sambo skulle hälsa på Maritha och alla katterna på Katthemmet Kompis. Tiffany hade nyligen fått tre små kattflickor och med sin varma blick hälsade hon oss välkomna. Det var då jag förstod att Tiffany var en katt jag sent skulle glömma. Hennes ögon sa mer än tusen ord och de talade direkt till mitt hjärta. Tiffany kom till Katthemmet Kompis våren 2006 och var då i väldigt dåligt skick. Hennes kropp var mager och sårig och mycket av hennes päls hade ramlat av. Dessutom var hon höggravid och strax efter ankomsten födde hon tre små ungar. Kattungarna fick namnen Gerbera, Sally och Nosen. Med tiden kom hon också att bli extramamma till kattungarna Kämpe och Pralina. Kämpe och hans syskon hittades halvdöda i en plastkasse. Tyvärr hade hans syskon inte samma ork att kämpa vidare, för de dog sorgligt nog strax därefter. Pralinas mamma var alldeles för ung för att kunna ta hand om sin unge, så Tiffany fick bli hennes stora och trygga stöd. Tiffany måste ha varit världens stoltaste kattmamma när hon fick visa upp sina underverk för oss. Hon strålade och spann av glädje och det var precis som att hon sa "Titta på mig, jag överlevde, trots allt!" För hon måste ha haft ett tufft liv, Tiffany. Enligt veterinären har någon sparkat henne så hårt att båda hennes hörntänder har slagits ut. Men trots all ondska hon har gått igenom är hon ändå en riktig kelkatt, för hon älskar att bli klappad och ompysslad, och jag skulle vilja hålla om henne varje minut. Jag har träffat många katter i mitt liv, men det är väldigt sällan som jag har fastnat för någon som Tiffany.

Alldeles snart flyttar hon till sitt nya hem, "min" Tiffany. Jag önskar henne all lycka i världen. För det är hon värd, världens underbaraste Tiffany.



image110
Tiffany

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken söt katt! Skönt att katten har fått ett eget hem.

2007-08-15 @ 15:36:28
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Iris

Åh va skojj med en kattblogg! Jag fullkomligt avgudar katter! Har själv en liten flicka på drygt 1 år, bland mellan oeriental å main coon så hon e väldigt speciell, minst sagt =) nu ska ja kolla vidare :) kram!

2007-08-15 @ 15:39:35
URL: http://zirisz.blogg.se

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback