Sarita har fått en egen matte

Skåningen Sarita ska flytta. Jag är glad för Saritas skull, men samtidigt ska det bli lite sorgligt.
Jag såg en annons om henne på Blocket i februari. Hon hade sökt sig till en familj i Skåne. Familjens katter tyckte inte om Sarita, utan jagade i väg henne. Sarita kämpade med att stanna kvar hos familjen och fick till slut bo i ett slags uthus. Sarita var tillgiven redan då och familjen som tog hand om henne började fundera på om hon hade blivit utslängd. De ringde polisen och satte upp efterlysningar i affärer och på Blocket. Sarita tillhörde inte någon.
Jag kontaktade Maritha och frågade om hon kunde ta emot henne, vilket hon kunde göra.
Jag och min sambo mötte upp familjen i Kristianstad, sedan bar det av till Katthemmet Kompis. Det blev över 40 mils körande den dagen. Men vad gör man inte för hemlösa katter?

Sarita kommer att flytta till en kvinna på landet.

image316
Man blir rund och go´av att bo på Katthemmet Kompis!

Kommentarer
Postat av: Naken

Grattis Sarita!
Gott Nytt År =)

2007-12-31 @ 13:57:36
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback