Ängeln Tiffany

Jag minns så väl den där dagen då jag träffade Tiffany för första gången. Jag och min sambo skulle hälsa på Maritha och alla katterna på Katthemmet Kompis. Tiffany hade nyligen fått tre små kattflickor och med sin varma blick hälsade hon oss välkomna. Det var då jag förstod att Tiffany var en katt jag sent skulle glömma. Hennes ögon sa mer än tusen ord och de talade direkt till mitt hjärta. Tiffany kom till Katthemmet Kompis våren 2006 och var då i väldigt dåligt skick. Hennes kropp var mager och sårig och mycket av hennes päls hade ramlat av. Dessutom var hon höggravid och strax efter ankomsten födde hon tre små ungar. Kattungarna fick namnen Gerbera, Sally och Nosen. Med tiden kom hon också att bli extramamma till kattungarna Kämpe och Pralina. Kämpe och hans syskon hittades halvdöda i en plastkasse. Tyvärr hade hans syskon inte samma ork att kämpa vidare, för de dog sorgligt nog strax därefter. Pralinas mamma var alldeles för ung för att kunna ta hand om sin unge, så Tiffany fick bli hennes stora och trygga stöd. Tiffany måste ha varit världens stoltaste kattmamma när hon fick visa upp sina underverk för oss. Hon strålade och spann av glädje och det var precis som att hon sa "Titta på mig, jag överlevde, trots allt!" För hon måste ha haft ett tufft liv, Tiffany. Enligt veterinären har någon sparkat henne så hårt att båda hennes hörntänder har slagits ut. Men trots all ondska hon har gått igenom är hon ändå en riktig kelkatt, för hon älskar att bli klappad och ompysslad, och jag skulle vilja hålla om henne varje minut. Jag har träffat många katter i mitt liv, men det är väldigt sällan som jag har fastnat för någon som Tiffany. Kanske hade hon blivit min om vi hade haft det där stora huset med alla möjligheter. För jag har så många drömmar och Tiffany var min dröm fram tills igår. Då fick jag ett mail från Maritha där hon berättade att Tiffany hade fått ett hem. Jag blev både glad och ledsen. Glad för Tiffany's skull att hon äntligen skulle få ett riktigt och kärleksfullt hem. Men samtidigt ledsen för att jag visste att hon aldrig skulle bli min. Men Tiffany kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta. Hon är en sådan katt jag kommer att tänka på när jag är ledsen, för hennes vackra ögon gör mig så glad. Tiffany utstrålar tro, hopp och kärlek, och jag är helt säker på att det även finns en ängel inom henne. Och den ängeln tänder ett ljus för alla hemlösa, sjuka och oönskade katter.  Fotnot: Tiffany flyttade till sin nya ägare torsdagen den 9 november. Jag önskar henne och hennes nya ägare lycka till. Hon är verkligen värd ett alldeles eget hem med mycket kärlek. Hennes ungar Nosen och Sally har fått nya hem. Kvar på katthemmet finns fortfarande ungen Gerbera.
 

Den här artikeln skrevs i samma veva som Tiffany fick ett nytt hem, men av olika anledningar fungerade det inte, därför är Tiffany nu tillbaka på Katthemmet Kompis. Hon söker fortfarande efter ett eget hem.  

image18
Foto: Katthemmet Kompis


Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback