Om Sonny vore en katt...

Sonny är Marithas karl. Och det vet förhoppningsvis alla som känner Maritha. Däremot är dimage283et väldigt sällan som det ringer någon till Sonny. Alla verkar vilja prata med Maritha. Vilket Sonny inte kan förstå.
När jag ringer till Maritha:
Sonny svarar: Fernström!
Jag: Hej, det är Jenny, har du frun i huset där någonstans?
Sonny: Vad vill du? Nu igen?
Jag: Prata med din fru. Är hon inne?
Sonny: Nej, men du kan väl prata med mig istället.

Och så håller det på. I ungefär en kvart. Tills Sonny inser att jag inte vill prata med honom. Denna gång heller.
Men jag ska förklara för dig Sonny. Om du vore en katt, kunde baka, göra pannkakor (ja, för det heter så. Plättar är något helt annat.) samt sponsra vår telefonräkning, så hade jag gladeligen pratat med dig. Varje dag.



Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback