Pengla och Pralina - de övergivna katterna

Pengla och hennes unge Pralina kom till katthemmet sommaren 2006. Jag och min sambo fick höra att det fanns katter i ladugård som stod tom. De hade förmodligen blivit lämnade kvar ensamma när deras tidigare ägare flyttade. När vi fick höra det åkte vi dit och matade dem. De var båda skygga och väldigt hungriga. Pengla var smal som en pinne i mina ögon och hon var förmodligen inte ens året fyllda. En av hennes kattungar hade hittats död, skatorna hade hackat sönder ögonen.
Jag kontaktade Maritha som sa att hon kunde ta emot dem. I dag bor Pralina hos en tjej i Kalmar. Pengla bor fortfarande kvar på katthemmet, men söker så klart efter ett eget kärleksfullt hem.

Vill du veta mer om Pengla,
kontakta Maritha på Katthemmet Kompis. 

image166
Här sitter de och gömmer sig i ladugården. Rädda och hungriga.

image162
Pengla tar det lugnt i rastgården.

image163
Pengla

image165
Pralina har blivit stora tjejen.

image164
Pralina då hon bara var några veckor gammal.


Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback