Maritha låser in sina medarbetare...

När jag besökte katthemmet senast berättade Katarina, vår medarbetare, att Maritha har låst in henne vid ett flertal tillfällen. Jag höll på att sätta bubbelvattnet i halsen! Var det verkligen sant? Svaret är kort och gott, ja. Maritha har låst in henne. Men låt oss ta allt från början.

Katarina: Jenny, du ska veta att Maritha har låst in mig.
Jag: Men vad säger du?
Katarina: Ja, hon tänker inte alltid på vad hon gör.
Jag: Vad menar du?
Katarina: När jag ska besöka katterna i karatän brukar jag låsa nätdörrarna på insidan för att katterna inte ska smita ut. Vid ett flertal tillfällen har Maritha även låst på utsidan, vilket har inneburit att jag inte har kommit ut.
Jag: Men hur har det löst sig?
Katarina: Ja, när jag inte har haft någon mobiltelefon med mig har jag fått sitta där tills hon kommer på det och öppnar igen.

Det ungefär så här det kan se ut på vårt katthemmet en helt vanlig dag. Maritha försvarar sig med att katterna behöver mycket social träning, det är därför som Katarina har blivit inlåst i "burarna".

Det är tur att jag hjälper katthemmet ideellt, i form av den här bloggen, annars hade jag fått sänkt lön eller sparken. Nu kan jag inte få något av det eftersom det bara är jag som kan lösenordet till bloggen. ;)


Så här glad var Katarina när hon blev utsläppt...


Kommentarer

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback