Kopian har fått en dubbelgångare

Idag har jag och mina kompisar, Cecilia och Kajsa, varit på Skogsbykliniken på Öland för att Cecilias katter, Wilma och Saga, skulle kastreras. Dessa två skönheter kommer från början från Katthemmet Kompis. Cecilia blev kär direkt när hon fick se dem. Och jag förstår henne, de är verkligen underbara.
Alla katthemmets katter kastreras hos Satu, som är veterinär på Skogsbykliniken. Maritha säger ofta att Satu och Maria är helt fantastiska. Och billiga. Därför rekommenderade hon Skogsbykliniken till oss.

När vi klev in genom dörren i morse höll jag på att sätta salivet i fel strupe. Mitt framför mig, på soffan, satt Kopians dubbelgångare, Igor. "Jisses, vilken stor katt", utbröt jag till mina vänner. "Han slår ju faktiskt Kopian på både höjd, tyngd och bredd!"
Igor är klinikens hustomte. Söt som socker och stor som ett hus. Men ack sååå underbar! Han hälsar på alla som kommer innanför dörren. Att reta de katter som kommer dit är dagens stora nöje. Det måste vara härligt att vara katt.
/Jenny































Igor håller ställningarna.


Runda och goa Kopian.


Så här fint är det i väntrummet på Skogsbykliniken. På bilden pratar Igor med besökarna.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jösses, ni var där nästan samtidigt som jag, känner igen en person på bilden och katten förstås som hade kurat ihop sig i hörnet på soffan när jag var där. Jag var och vaccinerade lilla Puma som är det senaste tillskottet i min katt familj till min gamla hankatts förtret.

2008-12-05 @ 08:29:05
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar på din kommentar i min blogg: Jag var på skogsbykliniken lite efter er ca 14:15. Igenkännande på mig är: Kattburen jag har är lite speciell i det att man öppnar den uppåt, så jag slipper krypa in efter katten om den är rädd.

2008-12-05 @ 16:50:41
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback