Snoddas rapporterar

En hälsning från Snoddas.

När jag anlände till Linda, Fredrik och Tussen på fredags kvällen va det lite förrvirrande. Tussen morrade.. inte för att jag brydde mej men allt va nytt och luktade inte som vanligt. Linda och Fredrik gjorde allt för att jag skulle känna mej hemma, nya fina matskålar fyllda med kokt torsk stod o väntade på mej, precis som en ny mjuk vit filt som placerats i soffan, brevid Tussens fotölj.

Första natten va lite läskig, Tussen smög på mej men eftersom jag inte hörde det blev jag rädd och fräste när han hoppas fram. Jag råkade även välta ner en blomkruka men det gjorde inget sa husse och matte.
Sen somnade jag på min filt och sov gott till kl. 5.30 då va det dags för mat.

På lördag morgon va Tussen och jag ute i koppel en stund.. men det va inget för mej, jag trivs bäst med att sitta på den inglasade altanen och titta ut på Tussen som smyger på alla fåglarna som käkar talgbollar.
Sen kom husse och hämtade mej på altanen... det va dags att bli fin sa han. Först fixade de mina klor och sen blev jag duschad och schamponerad.. matte och husse va nog lika blöta som jag när vi va klara.. :) Men fin blev jag,alldeles mjuk och fluffig i pälsen. Sen fick jag tonfisk för jag va så duktig.

På kvällen va det julfest och jag låg i soffan hos gästerna och blev kliad på magen helatiden.

Idag har jag och Tussen busat ordentligt, Tussen har så mycket leksaker överallt som är riktigt roliga att bita i.
Matte och husse åkte och handlade och jag och Tussen va själva för första gången. Det gick bra, vi satte oss i fönstret och spanade efter dem och de kom hem efter en kort stund. Då hade de köpt en hel hög leksaker till mej så jag skulle ha några som är mina egna. Det va roligt.
Ikväll ska vi slå in julklappar och sen har matte lovat att jag ska få smaka julskinkan.


/Mjau Snoddas. Bilder kommer när matte lyckas ta ett där Tussen och jag ligger still så pass länge att vi hinner va med...





Kommentarer
Postat av: Naken

Ja det är ju alltid lite läskigt att hamna på ett nytt ställe så där men jag tror nog att du snart kommer att stortrivas.

Var och hämtade mitt paket i går och jag blev väldigt glad för innehållet. Katten var jättefin men den fick jag inte leka med sa matte. Hon ställde den högt i en hylla så att jag inte skulle nå den. Nu håller jag på med en plan för hur jag ska få ner den därifrån.

Leksakerna var jättefina. Jag gillade speciellt den rosa musen. Både för att den var så fin och rosa men också för att den luktade så otroligt gott.

Nude den illbattingen bvet sönder den gula leksaken det första han gjorde. Han blev väll avundsjuk eller nått. Nu kan jag inte leka med den längre eftersom han tuggat i sig mycket av dess innehåll. Hoppas att han får ont i magen så att han lär sig och hålla sig borta från mina saker.

Tack så mycket för allt fint jag fått.



Tass/ Naken

2008-12-27 @ 14:02:13
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback