Tisdagsmöte

Varje tisdag klockan 12.00 har katterna på Katthemmet Kompis möte. För då tittar Maritha ändå på Hem till gården och äter glass. Idag var det livliga diskussioner på mötet. Finnegan, som också är ny ordförande, var nervös inför sin nya roll. Han satt med benen i kors hela tiden. Petronella, som är lite fin i kanten, tyckte att Maritha skulle ha coolare kläder på sig när hon besöker dem i katthemmet. Blåa overaller var inte alls populärt hos Petronella. Sky höll inte alls med, för hon tycker att Marithas overall är riktigt snygg!

Sickan kom med förslaget att de skulle överraska Sonny till helgen. Alla de andra katterna höll med. Men det tog lång stund innan de kom på vad överraskningen skulle innehålla.
Fleur: Vi kan bjuda honom på torkad torsk.
Madonna: Nej, jag tycker snarare att han kan få städa hos oss.
Fleur: Men när han har städat kan vi bjuda honom på torkad torsk.

Så till helgen kommer Sonny att få städa hela katthemmet. Och när städningen är klar serverad torkad torsk.

Tyko och Taco önskade sig en dvd-spelare. De vill gärna se på Kitty Show. Enligt vad de har hört på Hittekatter ifokus ska den vara jättebra.

Protokollet lämnas till Maritha under kvällen.

Kommentarer
Postat av: Naken

Åh vad gott med torkad torsk. Synd att jag inte är med så att jag kan få smaka. Matte är dum nog att inte pilla bort marsipanen från min tårta. Då får hon faktist skylla sig själv att jag inte äter. Hoppas att hon kommer på bättre tankar till MIN födelsedag och bjuder mig på torkad torsk i stället ;)

2008-01-17 @ 18:49:59
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback