Snoddas och Kalle städar katthemmet. Sonny ligger på latsidan.

Snoddas är en rolig katt. Förutom att han är otroligt kelsjuk älskar han dammsugare. När Kalle och jag besökte katthemmet i torsdags passade vi på att städa. Och Snoddas ville inte vara sämre. Han städade också, på sitt sätt. När de andra katterna valde att springa ut i rastgården, gjorde Snoddas tvärtom. Han stannade kvar. Och buffade mot dammsugaren. Han är verkligen rolig, den där Snoddas. Och charmig till tusen.

Det var inte bara Kalle och jag som städade. Även Lotta jobbade på bra. Hon städade hela karantän. Även fast Maritha har sagt att hon inte behöver göra det. Lotta är en sann arbetsmyra. Medan Lotta fick mycket väl godkänt, fick Kalle och jag bara godkänt, med kommentaren; "Ni sköter er", från Maritha.


Pojkarna städar.




Och Sonny, vice VD:n, ligger på latsidan.


Bra jobbat, Snoddas! Du får en guldstjärna för dagens insats!

Kommentarer
Postat av: Simone

Tror jag är lite kär, själv tycker jag inte alls om när matte tar fram damsugaren. Mjau

2008-10-04 @ 15:18:16
URL: http://lindajm.blogg.se/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback