Sonny debuterar

Rubriken är inte så allvarlig som den låter. Eller jo, kanske lite. Först trodde jag att Maritha skojade. Men när hon upprepade samma mening igen, förstod jag att det var allvar. Så här ligger det till.
Sonny, Marithas karl, ska stå på Calmare Kattklubbs årliga klubbmästerskap som går av stapeln i Förlösa Folkes Hus i Lindsdal. Så långt är allting lugnt, men faktum är att Maritha inte ska vara på plats. Samma dag är det nämligen julmarknad i Johansfors. Och där ska fru Fernström sälja diverse kattprylar och hembakat. Sonny ska alltså göra "reklam" för katthemmet helt själv. Och sälja hembakade kakor och prata katt.


Den stora frågan invånarna i Svalehult ställer sig är:
Hur ska det gå för Sonny?

Efter kallsvettningar och pustande från min sida avslöjar Maritha svaret.
"Ta det lugnt, Jenny. Sonny fixar det. Han ska ha med sig en assistent. En kvinnlig sådan."

Jag känner hur pulsen går ner. Och hur hela jag blir lugn. Nu vet jag att Sonny kommer att klara av sin debut. Men med hjälp av en kvinnlig assistent. För annars hade det ju inte gått. Eller hur, Sonny?





Kommentarer
Postat av: Camilla

Ni har verkligen en fin blogg! (:

2008-10-21 @ 07:10:41
URL: http://camillasjokvist.bloggproffs.se
Postat av: Linda

HAHAHAHA jag tror nog att Sonny hade klarat det utmärkt, han hade nog kunnat rota fram sin kvinnliga sida :)

2008-10-21 @ 15:39:49
URL: http://lindajm.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det är Calmare Kattklubbs årliga klubbmästerskap som går av stapeln i Förlösa Folkes Hus i Lindsdal. Passa på att göra ett besök och kika på alla vackra katter och prata med deras ägare. Där kommer förutom Katthemmet Kompis även finnas Swärdmon's djurshop på plats.

Sonny kommer att klara det galant, annars får han ropa på hjälp så kommer jag springade ;o)

/Lotta

2008-10-30 @ 19:11:53
URL: http://ivarakatterssallskap.blogspot.com/

Gör ditt tassavtryck här:

Ditt vackra namn?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det med ett mjau:

Trackback